Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 25 października 2014

Owocowy deser do kawy

Deser przygotowałam na upalną niedzielę do kawki. Pracę przy nim podzieliłam na dwa etapy, ze względu na długość oczekiwania aż pianki i galaretki stężeją.




Składniki:

Biszkopt:
jajka 4 sztuki
cukier kryształ 1 szklanka
mąka krupczatka 4 łyżki
mąka ziemniaczana 4 łyżki
proszek do pieczenia 1 łyżeczka 


Pianka jagodowa:
opakowanie śmietanki 30% 1 sztuka (kubek 330g)
cukier kryształ 6 łyżeczek
Galaretka o smaku wiśniowym 2 sztuki
Borówka 25 dag


Pianka truskawkowa:
opakowanie śmietanki 30% 1 sztuka (kubek 330g)
cukier kryształ 4 łyżeczki
serek homogenizowany truskawkowy 2 sztuki (kubek 175g)
Galaretka o smaku truskawkowym 2 opakowania 


Galaretki do przełożenia:
Galaretka o smaku pomarańczowym 2 sztuki (rozpuszczone w ok 700ml wody)
Galaretka o smaku wiśniowym 2 sztuki (rozpuszczone w ok 700ml wody)


Sposób przygotowania: 

1. Z podanych najpierw składników pieczemy biszkopt - 30 min w 180 st C, blaszka 34x24 cm (ubijamy pianę z białek z odrobiną soli, dodajemy cukier, żółtka, a następnie dodajemy zmieszane z proszkiem mąki przesiane przez sito, mieszamy najlepiej drewnianą łyżką).

2. Na zimny biszkopt dajemy piankę jagodową. Borówki posypujemy 3 łyżeczkami cukru, dodajemy odrobinkę wody (tak by przykryła borówki) i stawiamy na ogniu. Do gotujących się borówek dodajemy galaretki wiśniowe, mogą być leśne, ale ja nie miałam:) Całość miksujemy i zostawiamy do ostudzenia. Śmietankę 30% ubijamy razem z 3 łyżeczkami cukru. Gdy masa borówkowa jest już chłodna dodajemy do wcześniej ubitej śmietanki. Wylewamy tężejące na biszkopt, wstawiamy na pół godzinki do lodówki po czym przykrywamy tężejącą galaretką pomarańczową. 

3. Piankę truskawkową robimy podobnie: Ubijamy śmietankę z 4 łyżeczkami cukru, dodajemy serki homogenizowane oraz ostudzoną galaretkę truskawkową (ja rozmieszałam 2 w ok 300ml wody). Całość wylewamy na galaretkę pomarańczową.

4. Na wierzch układamy wydrylowane wiśnie z syropu i zalewamy galaretką wiśniową. Ozdobić wedle uznania:) Całość starcza na ok.12 porcji, robiłam na dużej blasze, po czym foremką okrągłą wycinałam porcje :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.