Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

czwartek, 10 grudnia 2015

Marmurkowe ciasteczka do kawy

Co prawda ciasteczka robiłam w tamtym roku, ale nie wiem czemu nie dodałam przepisu :) 
Mam nadzieję, że teraz ustalając świąteczne menu skorzystacie z tego pomysłu, tym bardziej, że nie wymagają wiele pracy, a przygotować możemy je znacznie wcześniej, choćby z dziećmi i zamknąć w metalowym pudełku, a przełożenie dżemem lub nutellą zostawić na ostatnią chwilę. 


Składniki:

Na ok 50 małych ciasteczek:
3,5 szklanki mąki
1 kostka margaryny
1/2 szklanki śmietany
2 żółtka
1/2 szklanki cukru pudru
2 łyżki kakao

Dodatkowo:
słoiczek marmolady lub nutelli

Sposób przygotowania:

Mąkę przesiewamy na blat lub stolnicę. Dodajemy posiekany na kawałki tłuszcz, przesiany cukier puder, żółtka i śmietanę. Całość siekamy i delikatnie wyrabiamy. Dzielimy na 2 części, do jednej dodając kakao. Ciasta schładzamy w zamrażarce ok 30 minut. Gotowe jasne ciasto wałkujemy i przyklejamy łatki z ciemnego ciasta. Wałkujemy całość na grubość ok 3 mm starając się zbyt dużo nie podsypywać mąką i wycinamy foremką kształt- u mnie małe gwiazdki. Pieczemy ok 13 minut w temp 170st C. Przekładamy marmoladą lub nutellą.  


1 komentarz:

  1. chetnie je upieke aby mic co przegryźć do kawy ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.