Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 23 marca 2016

Domowe masło śmietankowe

Tyle razy zastanawiałam się nad zrobieniem domowego masła, ale ciągle wydawało mi się, że nie będę umieć... A to takie proste! Naprawdę!
Zaczęłam od zwykłego śmietankowego, ale może już niedługo pomyślę o smakowym... Zwłaszcza że nachodzi mnie upiec czosnkowe bagietki :)
Pewne jest jednak, że gdyby nie motywacja w postaci przedświątecznego "zajączka" od Pana Grzegorza, to masło czekałoby kolejne tygodnie na zrobienie :)
Z całego serca więc dziękuję za piękną maselniczkę i nożyk, który trafił do mojej kuchni. 
Jedno i drugie świetnie się sprawdza, pięknie wygląda i zachwyca pomysłowością.


Składniki na ok 220g masełka:

700ml słodkiej śmietanki 30%
ewentualnie szczypta soli
zimna woda

Sposób przygotowania:

Do wysokiego naczynia przelewamy słodkie śmietanki i ubijamy na dużych obrotach dodając w trakcie szczyptę soli- jeśli oczywiście chcemy. Po ok 20-25 minutach miksowania możemy zauważyć oddzielające się grudki masła. Przecedzamy je oddzielając od pozostałej maślanki (którą ze smakiem możemy wypić) i przelewamy zimną wodą. 


Masło przekładamy do czystego naczynia i ugniatamy drewnianą łyżką lub ręką, by pozbyć się nadmiaru maślanki, którą cały czas odlewamy. Kształtujemy masełko i przekładamy do maselniczki. Tak przygotowane przechowujemy do 5 dni. 


Jak już wspominałam- zajączek dostarczył mi tę piękną maselniczkę z pracowni rękodzieła artystycznego Graty i Szpeje. Jeśli i Wy chcecie zamówić sobie podobną, szukajcie jej na stronie producenta, czyli Pana Grzegorza. 

http://www.gratyiszpeje.pl/
http://www.gratyiszpeje.pl/

Kontakt z Panem Grzegorzem możecie również nawiązać poprzez stronę portalu społecznościowego Facebook: https://www.facebook.com/gratyiszpeje/?fref=ts

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.