Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 25 maja 2016

Szpinakowe z żurawiną

Odkąd na święta wielkanocne przygotowałam szpinakową babkę, tak teraz jest to jedno z moich ulubionych ciast. Tym razem zrobiłam z solidnej porcji i dodałam suszoną żurawinę.


Składniki:

Ciasto:
300 g świeżego szpinaku baby
1 szklanka oleju rzepakowego
sok z 1/2 cytryny
1 szklanka białego cukru
2 łyżki cukru z wanilią
5 jajek
ok 350-400g mąki tortowej
1 pełna łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
50g suszonej żurawiny

Polewa:
1 tabliczka czekolady deserowej
20ml mleka np 3.2%
30g płatków migdałów

tłuszcz oraz mąka do wysmarowania formy


Sposób przygotowania:

1. Szpinak myjemy i osuszamy. Blendujemy go z olejem oraz sokiem z cytryny. Jajka miksujemy z cukrem, powoli dolewamy masę szpinakową. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia, łączymy z żurawiną i szczyptą soli. Dodajemy do masy i mieszamy całość aż do połączenia składników. Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180st C ok godzinę- do suchego patyczka.
2. Tabliczkę czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej wraz z mlekiem. Polewę rozprowadzamy na całym cieście i posypujemy płatkami migdałów.


By ciasto nie obeschło najlepiej trzymać je pod szklanym kloszem lub przykryte folią spożywczą.

3 komentarze:

  1. Fajnie wygląda :) a wiesz, że jeszcze nigdy nie piekłam szpinakowego ciasta? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne :) Robiłam już ciasta ze szpinakiem, więc domyślam się, jak smaczne ono jest :) Może dołączysz z tym przepisem do mojej akcji "Czas na szpinak 6!"? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.