Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

wtorek, 21 czerwca 2016

Domowy sok truskawkowy

W tamtym roku zrobiłam tak mało soków że już teraz nie mam co dawać Olkowi do picia. Postanowiłam że tym razem soki będę robić z czego tylko się da. Na pierwszy rzut poszedł oczywiście truskawkowy.


 Składniki:

Na ok 2 litry soku:
4 kg truskawek (przed obraniem)
1 kg cukru


Sposób przygotowania:

Owoce myjemy, usuwamy nadpsute i obieramy z szypułek. W dużym garnku układamy naprzemiennie warstwę truskawek i warstwę cukru. Przykrywamy i pozostawiamy na 24 godz. by truskawki puściły sok. Kolejnego dnia całość stawiamy na małym palniku i co jakiś czas mieszamy aż do momentu zagotowania. Z gotującego się soku usuwamy łyżką cedzakową owoce, a następnie przez siteczko położone na lejku rozlewamy do buteleczek pozostawiając ok 2 cm od góry. Butelki układamy na blasze od piekarnika i pasteryzujemy wkładając do zimnego piekarnika z temp ustawioną na 120st C na ok 40 minut. Po tym czasie uchylamy piekarnik, a sok pozostawiamy w nim do całkowitego wystudzenia.


Zarówno butelki jak i pokrywki powinny być wyparzone i osuszone.
Jeżeli przy rozlewaniu soku pobrudziły nam się gwinty, koniecznie trzeba wytrzeć przed zakręceniem, by się nie psuły.
Pozostałe owoce wymieszałam z 1 kg świeżych i przygotowałam kilka dodatkowych słoiczków dżemu. Co by się nic nie zmarnowało :)



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.