Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 22 lutego 2017

Kotlety z gotowanego drobiu

Mówiłam Wam już o tym, jak bardzo lubię rosół? Zawsze jednak mam problem, co zrobić z tego rosołowego mięsa, bo nigdy nie możemy go przejeść. 
Często je obieram, mrożę i wyciągam gdy potrzebuję np do krokietów czy pierogów, ale i one w końcu mogą się znudzić. 
Tym razem postawiłam więc na kotlety. Zastanawiałam się tylko,czym je ożywić, by nie były za suche. Do głowy przyszły pieczarki, bo akurat miałam w domu, a zawierają w sobie trochę wody i żółty ser, który doskonale je spoił.
Kotleciki wyszły mięciutkie,pulchne i naprawdę smaczne. Polecam, zwłaszcza jeśli także macie w zanadrzu gotowane mięso.


Składniki na ok 14 kotletów:
 
700g drobiowego mięsa gotowanego (u mnie "rosołowego")
1 większa pierś z kurczaka
300g pieczarek
1 łyżka masła
1 czerwona cebula
1 kajzerka
100g sera żółtego w kawałku
2 jajka
2 łyżki bułki tartej do farszu + do panierowania
sól, pieprz
olej rzepakowy do smażenia


Sposób przygotowania:

Pieczarki umyć i pokroić. Usmażyć na rozgrzanym maśle z odrobiną soli, a następnie zmielić wraz z mięsem drobiowym "rosołowym", cebulą i surową piersią z kurczaka. Kajzerkę moczymy w wodzie, odciskamy i dodajemy rozdrobnioną do farszu. Wbijamy jajka, dodajemy starty żółty ser,bułkę tartą i  doprawiamy solą oraz pieprzem wedle uznania. Formujemy kotlety, obtaczamy w bułce tartej i smażymy na rozgrzanym oleju rzepakowym. Podajemy z ziemniakami, sosem- u mnie najczęściej koperkowym i surówką.



2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.