Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

czwartek, 8 czerwca 2017

Tort bezowo- jagodowy

Lubię, jak są jakieś okazje obdarowywać swoich najbliższych nie tylko prezentem, ale i czymś słodkim. Ten tort przygotowałam właśnie na taką okazję- Dzień Matki.
Szczerze powiedziawszy- nie pomyślałam jak zaczęłam piec bezowe blaty, że przecież nie przełożę kremem w sobotę, by na niedzielę był gotowy, bo blaty tak nasiąkną, że zrobi się jedna wielka papka. Dlatego krem jest najzwyczajniejszy, na kremówce, z mascarpone i jagodami ze słoiczka. Na przygotowanie tortu "do końca" miałam w niedzielę mało czasu, więc i dekoracja skromna i nie powala ;) Przełamałam się też i postanowiłam spróbować przygotować krem w Tefal Companion. Pamiętacie jak pisałam Wam nie tak dawno o tej nieszczęsnej śmietanie... ? No to tym razem obeszło się bez przygód. Mało tego- wszystkie składniki na masę (no dobra, prócz jagód) wrzuciłam do misy, włączyłam i... już! Nie bawiłam się w dokładanie cukru pudru i później mascarpone. To zdecydowanie przyspieszyło moją pracę, a co najważniejsze, udało się!
Bezy przełożyłam przed południem, tort na wielkim słońcu, w samochodzie jechał jakieś 45minut, bałam się, że wszystko z niego "zjedzie" i to dosłownie, ale obyło się bez takich niespodzianek. Co najważniejsze- po rozkrojeniu, gdzieś koło 15 tort był nadal w dobrym stanie. Bezy kruche, krem zwarty, całość obłędnie słodka i tak smaczna, że mogłabym jeść codziennie. 
A jak ktoś mnie zna, to wie, że słodyczy nigdy nie odmawiam 😍
Dobra koniec opowiadania, zapraszam na przepis i zaręczam, że tort nada się na każdą okazję, więc nie zwlekajcie do przyszłego roku tylko przygotujcie go już teraz.
To był mój debiut w tortach bezowych, ale już wiem, że pojawią się kolejne :)




Składniki na tort o śr.ok 18cm

Bezy:
6 białek
350g drobnego cukru kryształu
2 łyżki soku z limonki
2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
Szczypta soli

Krem jagodowy:
350ml słodkiej śmietanki 30%
250g serka mascarpone
5 łyżek cukru pudru
1 fix do śmietany
1 mały słoiczek jagód leśnych

Dodatkowo:
1 opakowanie borówek amerykańskich (ok 100g)
Listki świeżej mięty

Sposób przygotowania w Tefal Companion

Bezy:

Białka ze szczyptą soli umieszczamy w misie urządzenia z założoną przystawką do ubijania. Ustawiamy prędkość 10, czas 3 minuty. Po upływie dwóch minut, nie przerywając ubijania, ale zmniejszając obroty na 7 dodajemy stopniowo cukier, sok z limonki oraz mąkę ziemniaczaną.
Na dużą blachę (piekarnikową) nakładamy arkusz papieru do pieczenia i rysujemy markerem trzy okręgi o śr 18cm. Papier obracamy na drugą stronę, a na widoczne okręgi nakładamy pianę, wyrównujemy. Bezy pieczemy najpierw w piekarniku nagrzanym do 150st⁰C przez 7 minut, a następnie w temp. 110⁰C przez 1½ godziny. Suszymy w piekarniku najlepiej przez całą noc. Jeśli chcemy mieć równe boki tortu wycinamy z bez okręgi, przykładając tę samą miskę od której je rysowaliśmy i  wycinamy delikatnie, ostrym nożem.

 Krem jagodowy:

Borówki dokładnie miksujemy.
Śmietanę ubijamy przez 2½ minuty na 5 prędkości razem z serkiem mascarpone, śmietanfixem i cukrem pudrem. Dzielimy na 3 nierówne części (2x40%,1x20%). Do jednej dodajemy ⅔ borówek, do drugiej pozostałą ⅓. Ostatnią- najmniejszą część pozostawiamy białą.

Przełożenie:

Na pierwszą bezę nakładamy najciemniejszy krem, na drugą jaśniejszy, białym smarujemy wierzch. Dekorujemy pozostałymi kremami, borówkami oraz miętą.



Sposób przygotowania tradycyjny

Bezy:

Białka ze szczyptą soli ubijamy mikserem na dużych obrotach. Zmniejszając prędkość, do sztywnej piany stopniowo dodajemy cukier, a następnie sok z limonki i mąkę ziemniaczaną.
Na dużą blachę (piekarnikową) nakładamy arkusz papieru do pieczenia i rysujemy markerem trzy okręgi o śr 18cm. Papier obracamy na drugą stronę, a na widoczne okręgi nakładamy pianę, wyrównujemy. Bezy pieczemy najpierw w piekarniku nagrzanym do 150st⁰C przez 7 minut, a następnie w temp. 110⁰C przez 1½ godziny. Suszymy w piekarniku najlepiej przez całą noc. Jeśli chcemy mieć równe boki tortu wycinamy z bez okręgi, przykładając tę samą miskę od której je rysowaliśmy i  wycinamy delikatnie, ostrym nożem.

Krem jagodowy:

Jagody dokładnie miksujemy.
Śmietanę ubijamy na sztywno wraz z fixem. Następnie dodajemy cukier puder oraz serek mascarpone. Dzielimy na 3 nierówne części (2x40%,1x20%). Do jednej dodajemy ⅔ jagód, do drugiej pozostałą ⅓. Ostatnią- najmniejszą część pozostawiamy białą.

Przełożenie:

Na pierwszą bezę nakładamy najciemniejszy krem, na drugą jaśniejszy, białym smarujemy wierzch. Dekorujemy pozostałymi kremami, borówkami oraz miętą.




4 komentarze:

  1. Masa tu fjant przepisy ale trudno się doczytać przez ten kolorowy podkład...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagę, jeśli tylko znajdę więcej czasu, będę to korygować. Na chwilę obecną musi zostać tak jak jest ;) Nikt mi się nigdy nie skarżył na tło, które w sumie jest tylko jaśniutkim znakiem wodnym, ale będę mieć to na uwadze. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Wygląda fantastycznie! Szalenie mi się ta dekoracja podoba - prosta i bardzo elegancka :) Mama musiała być zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Mama zadowolona, ja również :) Bo zarówno wygląd jak i smak był całkiem niezły :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.