Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

poniedziałek, 17 lipca 2017

Tarta z bobem i pieczarkami

Miałam kiedyś takie marzenie, by kupić sobie w końcu formę do tarty z wyjmowanym dnem. Okazja nadarzyła się ostatnio kiedy będąc w sklepie sama wpadła w moje ręce :D Zupełnie przypadkiem, ale że i cena była malutka to postanowiłam zaryzykować i wziąć ją ze sobą.
Wykonana z grubej blachy więc nie powinna się wyginać pod wpływem ciepła. I nie wygina się, aczkolwiek by spód tarty był przyrumieniony musiałam dodatkowo podpiec na dolnej grzałce przez kilka minut. Ot taki mały minus, który mi nijak nie przeszkadza.
Jako że tarty uwielbiam, a sezon na bób trwa w najlepsze, postanowiłam połączyć je ze sobą i stworzyć pyszną przekąskę, choć i na obiad śmiało możemy ją podać.
Jest jednak coś, co mnie w tych przygotowaniach ogranicza. A mianowicie... samo ciasto, którego okropnie nie lubię siekać i zagniatać, bo zawsze gdy mam dłonie zlepione na amen, w tym samym momencie  któreś dziecko koniecznie chce "hopa". Tym rzem było inaczej. Składniki, które przygotowałam wystarczyło umieścić w misie Tefal Companion, uruchomić i ... już! Po 3 minutach (byłoby szybciej, ale miałam za mało mąki i dosypywałam w trakcie) miałam gotowe ciasto, zwarte, bez zbędnego brudzenia rąk :)

Składniki na formę o śr. 25cm

Ciasto: 
250g mąki
125g masła
1 żółtko
⅓ łyżeczki soli
½ łyżeczki suszonego tymianku

Farsz:
400g ugotowanego i obranego bobu
Kilka większych lub kilkanaście mniejszych
pieczarek
4 jajka
1 trójkącik sera z niebieską pleśnią
Pęczek natki botwinki
2 ząbki czosnku
Sól, pieprz do smaku
2 łyżki masła

Sposób przygotowania w Tefal Companion:

Ciasto- Mąkę przesiewamy. Wszystkie składniki umieszczamy  w misie z założonym ostrzem do wyrabiania. Ustawiamy prędkość 8 i czas 3 minuty. Wyrobione ciasto przekładamy do woreczka i odkładamy do lodówki na 2 godziny lub do zamrażarki na 45 minut.
Schłodzone wałkujemy i przekładamy na formę. Dociskamy, widelcem dziurkujemy, by nie wybrzuszało się w trakcie pieczenia.  W celu obciążenia możemy użyć specjalnych kulek ceramicznych, grochu lub- jak to robi Agnieszka z bloga Lady Kitchen- wyparzonych kamyczków :) Tartę podpiekamy w piekarniku nagrzanym do 200⁰C przez 15 minut.

Farsz- Pieczarki myjemy, osuszamy, a jeśli są większe przekrawamy na pół. Rumienimy na maśle ze szczyptą soli.
Jajka ubijamy przez 45 sekund przy prędkości 5, dodajmy cząstki sera, bób, pieczarki oraz posiekaną natkę botwinki. Doprawiamy do smaku- głównie pieprzem. Przelewamy na podpieczony spód, wyrównujemy i pieczemy ponownie w temp 190⁰C przez 30 minut.


Sposób przygotowania tradycyjny:

Ciasto: Mąkę przesiewamy i nożem siekamy z pozostałymi składnikami. Zagniatamy ciasto i odstawiamy do lodówki na 2 godziny lub do zamrażarki na 45minut. Schłodzone wałkujemy i przekładamy na formę. Dociskamy, widelcem dziurkujemy, by nie wybrzuszało się w trakcie pieczenia.  W celu obciążenia możemy użyć specjalnych kulek ceramicznych, grochu lub- jak to robi Agnieszka z bloga Lady Kitchen- wyparzonych kamyczków :) Tartę podpiekamy w piekarniku nagrzanym do 200⁰C przez 15 minut.

Farsz- Pieczarki myjemy, osuszamy, a jeśli są większe przekrawamy na pół. Rumienimy na maśle ze szczyptą soli.
Jajka ubijamy trzepaczką do zwiększenia objętości, dodajmy cząstki sera, bób, pieczarki oraz posiekaną natkę botwinki. Doprawiamy do smaku- głównie pieprzem. Przelewamy na podpieczony spód, wyrównujemy i pieczemy ponownie w temp 190⁰C przez 30 minut.

Tarta smakuje obłędnie z dodatkiem domowego sosu czosnkowego.



3 komentarze:

  1. uwielbiam wszelakie tarty :) a Twoje z bobem to musi dopiero smakować :D

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm wygląda smakowicie :) mam formę do tarty ale faktycznie jeszcze nie używałam nie bylo jakoś okazji. Tym Przepisem mnie namówiłaś na pyszny domowy obiad :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.