Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

niedziela, 29 października 2017

Dyniowe rogaliki z różą

Już w piątek zrobiłam ich kilkanaście sztuk, by wczoraj podzielić się z Wami przepisem. Nie udało się. Stwierdziłam że skoro nie wczoraj, to może w nocy wrzucę jak towarzystwo zaśnie, ale plany pokrzyżował Adaś, który obudził się o 23 i do 1 siedzieliśmy bawiąc się w najlepsze.
Dziś z kolei od rana Oluś okupywał komputer i nijak nie pozwolił się matce zbliżyć.
Ale w końcu się udało i to jest najważniejsze.
Rogaliki miały być zwykłe, kruche, ale że w lodówce stał napoczęty słoiczek dyniowego puree, postanowiłam je wykorzystać. Co by się nic nie marnowało ;)
Straciły przez to odrobinę na swojej kruchości, bo pomimo żółtka i masła, trzeba było dać prawie szklankę mąki więcej, ale w smaku i tak są pyszne i stwierdziłam, że mogę się nimi z Wami podzielić. Dodatkowo użyłam swojej różanej konfitury, którą latem udało się zrobić. I najlepsze jest w niej to, że obawiałam się że będzie gorzka, bo nie obcinałam tak dokładnie tych białych końcówek, ale nic takiego! W rogalikach smakuje super i już żałuję, że zrobiłam jej tak mało, bo do pączków chyba jej braknie...

Składniki na ok 30 sztuk:
 
2½ szklanki mąki + odrobina do podsypywania
1 żółtko
2 łyżki puree dyniowego
130g masła
1 łyżka śmietany
3 łyżki cukru pudru
Szczypta soli

Dodatkowo:

Konfitura z róży do nadzienia (możemy zmienić na swoją ulubioną)
3 łyżki mleka
Cukier trzcinowy do posypania po wierzchu

Sposób przygotowania w Tefal Companion:

Wszystkie składniki umieszczamy w misie z założonym ostrzem do wyrabiania. Powinny być schłodzone. Ustawiamy najpierw prędkość 10 i czas 30 sekund, a następnie zmniejszamy prędkość do 8 i wyrabiamy przez niespełna minutę. Ciasto owijamy woreczkiem foliowym i wkładamy na 30 minut do lodówki.
Po tym czasie dzielimy na 3 części. Każdą wałkujemy na okrąg o grubości ok 2mm. Od dużego talerza (ja posłużyłam się jeszcze większym- podstawą od opakowania do przewożenia tortów) wycinamy okrąg, który dzielimy w zależności od tego jak duże mają być rogaliki- na 6 lub 8 trójkątów (jak u mnie). Na krótszy bok nakładamy różę i zwijamy rogaliki tak, by koniec był pod spodem, a boki dobrze skręcone.
Rogaliki smarujemy mlekiem i posypujemy cukrem trzcinowym. Pieczemy w nagrzanym do 190⁰C na złoty kolor (ok 15 minut). 




Sposób przygotowania tradycyjny:

Przesianą mąkę siekamy z masłem. Dodajemy resztę składników. Ponownie siekamy i szybko wyrabiamy. Ciasto owijamy woreczkiem foliowym i wkładamy na 30 minut do lodówki.
Po tym czasie dzielimy na 3 części. Każdą wałkujemy na okrąg o grubości ok 2mm. Od dużego talerza (ja posłużyłam się jeszcze większym- podstawą od opakowania do przewożenia tortów) wycinamy okrąg, który dzielimy w zależności od tego jak duże mają być rogaliki- na 6 lub 8 trójkątów (jak u mnie). Na krótszy bok nakładamy różę i zwijamy rogaliki tak, by koniec był pod spodem, a boki dobrze skręcone. 


Rogaliki smarujemy mlekiem i posypujemy cukrem trzcinowym. Pieczemy w nagrzanym do 190⁰C na złoty kolor (ok 15 minut).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.