Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 16 grudnia 2017

Piernikowe ciasto z mandarynkami

Idą święta! Choć tych nowości u mnie sporo, to części albo nie mam kiedy wrzucić albo- co gorsza nawet kiedy napisać. Zdjęcia leżą, notatki też, a cała reszta daleko w lesie. 
Mam z tego powodu lekkie wyrzuty sumienia, ale z drugiej strony... jestem tylko człowiekiem ;)
Ostatnia moja zachcianka- czyli domek z piernika, który możecie podejrzeć na fp zajął mi 4 wieczory. Ba! 4 noce, bo spać kładłam się koło 3. Żeby było śmieszniej to lukrowanie i ta cała dekoracja wciągnęła mnie do tego stopnia, że o 2 w nocy ja nadal prawidłowo funkcjonowałam!
W domu pachnie więc piernikami i to od dłuższego czasu. Bo najpierw popełniłam jedno piernikowe ciasto, które jakiś czas temu wskoczyło na bloga, a później upiekłam to ciasto, które widzicie poniżej. W planie na dziś jeszcze upieczenie piernika staropolskiego, więc zapach korzenny będzie się unosił jeszcze długo, długo w moich czterech


Sposób przygotowania

Biszkopt:
3 jajka
½ szklanki cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki mąki krupczatki
1 łyżka kakao
1 łyżka przyprawy do piernika (bez cukru i mąki)
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Krem:
2 budynie śmietankowe
700ml mleka
szklanki cukru pudru
1 kostka masła (200g)

Galaretka mandarynkowa:
10 mandarynek
Ok 1½ szklanka wody
2 galaretki pomarańczowe

Dodatkowo:
Ok ½ puszki masy kajmakowej (200g)
24 małe okrągłe biszkopciki

Sposób przygotowania

Biszkopt:
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Stopniowo dodajemy cukier, a następnie po jednym żółtku. Do masy jajecznej dodajemy przesiane mąki z proszkiem do pieczenia, kakao i przyprawą do piernika. Delikatnie mieszamy. Przelewamy na formę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego do 180⁰C piekarnika na ok 25 minut. (Warto sprawdzić wcześniej, bo każdy piekarnik piecze inaczej, włożony w biszkopt patyczek powinien być suchy). Studzimy i przekrawamy na dwa płaty. Smarujemy kajmakiem i składamy ponownie ze sobą.

Śmietankowy  krem budyniowy:
500ml mleka gotujemy, w pozostałej części rozprowadzamy proszek budyniowy wraz z cukrem. Wlewamy na gotujące się mleko i ciągle mieszając gotujemy przez ok 1 minutę. Do ciepłego budyniu przekładamy posiekane drobno masło (można je zetrzeć na tarce) i blenderem na niskich obrotach mieszamy aż do uzyskania jednolitej konsystencji (trwa to jakieś 2 minuty). Krem przekładamy od razu na ciaso, wyrównujemy i układamy obok siebie biszkopty, lekko je dociskając.
Galaretka mandarynkowa:
Owoce obieramy, usuwamy białą skórkę (albedo) i miksujemy owoce. Dodajemy do nich wodę i stawiamy na małym ogniu. Mieszamy cały czas doprowadzając do wrzenia. Wyłączamy gaz i dodajemy galaretki w proszku. Ponownie mieszamy i pozostawiamy do lekkiego tężenia, a następnie wylewamy na wierzch ciasta.



3 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.