Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

wtorek, 23 stycznia 2018

Makaron z cukinią i pieczarkami

Ostatnio na okrągło jem makaron. Pod różnymi postaciami- czasem jest to dodatek do zupy, czasem z serem, a bywa też tak, że stanowi podstawę "drugiego dania" :) 
Tym razem przygotowałam nam obiad z cukinii, którą kupiłam bez jakiegoś specjalnego przeznaczenia. O dziwo, miała nawet smak cukinii, co w porównaniu do ogórków, które teraz można dostać było dla mnie sporym zaskoczeniem! Spróbujcie sami, zwłaszcza jeśli ciągle się Wam spieszy i nie macie czasu na gotowanie. To danie przygotujecie w pełni w jakieś 20-25 minut. Warto? Pewnie, że tak :)


Składniki dla 2 osób:
 
250g makaronu typu kolanka, świderki, kokardki
1 duża cukinia
6 średniej wielkości pieczarek
3 ząbki czosnku
3 łyżki oleju rzepakowego
3 łyżki posiekanej natki pietruszki
½ szklanki orzechów włoskich
½ szklanki słodkiej śmietanki 30%
Sól, pieprz do smaku
Parmezan do posypania po wierzchu

Sposób przygotowania:

Olej rozgrzewamy. Na patelnię wrzucamy przeciśnięty przez praskę czosnek, rumienimy. Dodajemy pokrojone w cienkie talarki pieczarki, a następnie obraną, wydrążoną z nasion i pokrojoną w małą kostkę cukinię. Lekko doprawiamy solą oraz pieprzem, a gdy odparuje nadmiar wody, dodajemy posiekane drobno orzechy i natkę pietruszki. Całość zalewamy słodką śmietanką, mieszamy do chwili połączenia składników. Łączymy z makaronem ugotowanym w osolonej wodzie na „al dente”. Posypujemy każdą porcję świeżo startym parmezanem.




3 komentarze:

  1. Jak przeczytałam początek, myślę sobie jest bratnia dusza, która tak jak ja ostatnio pałaszuje makaron, na dodatek z cukinią. Super propozycja, z orzechami jeszcze nie jadłam, niestety muszę pominąć śmietankę, bo karmię a mój mały synek jest uczulony na mleko, prawdopodobnie dodam ;) ja robiłam w wersji z boczkiem i żółtkiem ala carbonara. Dziękuje za super przepisy, bo przy wcześniejszym komentarzu mi umknęło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja wszelkie orzechy uwielbiam, nawet w takich połączeniach 😉 życzę, by dzieciątko prędko oswoiło produkty mleczne byś nie musiała na wszystko uważać 😉 dziękuję za miłe komentarze 😘

      Usuń
  2. Jak przeczytałam początek, myślę sobie jest bratnia dusza, która tak jak ja ostatnio pałaszuje makaron, na dodatek z cukinią. Super propozycja, z orzechami jeszcze nie jadłam, niestety muszę pominąć śmietankę, bo karmię a mój mały synek jest uczulony na mleko, prawdopodobnie dodam ;) ja robiłam w wersji z boczkiem i żółtkiem ala carbonara. Dziękuje za super przepisy, bo przy wcześniejszym komentarzu mi umknęło.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.