Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 14 lutego 2018

Pikantna przekąska z ciasta francuskiego

Generalnie Walentynek nie obchodzę odkąd zostałam Żoną swojego Męża. Zdarzyło mu się co prawda kupić jakiegoś chabazia z tej okazji, ale nic poza tym. No romantykiem, to On nigdy nie był... I raczej już nie będzie. Mało tego. On nawet nie lubi słodkości. Tzn lubi, ale - o zgrozo- zdecydowanie bardziej te kupne! Zresztą nie raz już Wam o tym pisałam, że upiekłabym coś, ale później muszę sama jeść, ewentualnie z Teściową ;) - dobrze, że ją mam i że mi nie odmawia!
Słodkości w tym dniu też mu więc nie zaserwuję, trudno się mówi. Miało być mięcho, bo jak to mawia "ze słodyczy, to schabowy najlepszy", ale też nie będzie, bo Popielec, a ja z tych, które raczej się stosują i tego przestrzegają.
Zaplanowane kotlety zostają przesunięte z publikacją, a na ich miejsce wskakuje przekąska :)
Nie wiem czy Jemu posmakuje, bo póki co  nie tknął, a do rana nie wiem jak będzie z ich smakiem jak -chcąc nie chcąc- trochę nawilgną. Ja w każdym razie zjadłam dziś chyba z 5 i jestem zachwycona :) Burak smakuje jak nie burak, ciasto chrupiące, a chrzan odpowiednio ostry :)
Po kościach czuję, że ten burak jednak może odstraszyć Małżonka, więc w razie czego więcej dla mnie... ewentualnie możecie mi pomóc :)


Składniki na ok 15 sztuk:

1 duży płat ciasta francuskiego
1 opakowanie serka kanapkowego chrzanowego (typu almette)
2 większe buraki 
2 łyżki oliwy 
2 szczypty soli

Przygotowanie:

Buraki umyć, ustawić każdego na oddzielnym kawałku folii aluminiowej, polać odrobiną oliwy i oprószyć solą. Zawinąć szczelnie i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C na ok 90 minut. Gotowe kroimy na niezbyt grube plastry i pozostawiamy do wystudzenia. Następnie wycinamy serca bądź inny kształt, którym będziemy również wycinali kształt ciasta.
Ciasto francuskie rozwijamy i foremką w kształcie np. serca wycinamy parzystą liczbę elementów. Na połowie można wyciąć dodatkowo mniejsze serduszko w środku. Układamy na blaszce i pieczemy w 190°C przez ok 10 min (do zrumienienia). Studzimy.
Gotowe „ciastka” smarujemy pastą chrzanową, nakładamy plaster buraka i przykładamy drugim posmarowanym ciasteczkiem. Podajemy zaraz po przygotowaniu :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.