Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

niedziela, 23 grudnia 2018

Wafle o smaku batonów "Bounty"

W moim domu powoli czuć zbliżające się święta. Zakwas na barszcz czeka w lodówce, podobnie susz na kompot. Pierogi i uszka pomrożone, a piernik staropolski przełożony, choć jeszcze nie oblany polewą. Choinka ubrana. Dziś jeszcze zrobię jedno ciasto, ewentualnie jutro, żeby było świeższe i jakieś sałatki. Aaa no i mam ciastka- pierniczki jak alpejskie z przepisu Anety (Kolorowy Przepisownik) i słoneczka z różaną marmoladą. Ulubione M. i mam nadzieję, że nawet jak nie będą mu smakować, to mi tego nie powie :D, bo wiecie już, że mój Małżonek uwielbia wszelkie ciasta, ciasteczka... ale te ze sklepu, cukierni... domowych nawet ruszyć nie chce :/ W zasadzie nie powinno mnie to martwić, bo więcej dla mnie, no ale ;)
Nie wiem czy uda mi się napisać Wam zaległe przepisy, bo raczej średnio to widzę, ale póki co ostatkami sił napisałam na wafelki, więc nie zwlekam tylko od razu się dzielę ;)

Składniki:


Masa kokosowa:
½ szklanki mleka
¾ szklanki cukru kryształu
170g kokosu
100g masła 82%

Masa czekoladowa:
250g masła 82%
¾ szklanki cukru
2 łyżki kakao
¼ szklanki wody

1 kwadratowy andrut

Sposób przygotowania:

Mleko z cukrem gotujemy. Do gorącego dodajemy kokos oraz cząstki masła i mieszamy aż do jego całkowitego rozpuszczenia. Masę pozostawiamy do przestudzenia.
Składniki na masę czekoladową rozpuszczamy w rondelku, mieszając by wszystko ładnie się połączyło. Zestawiamy z ognia i studzimy najpierw w chłodnym miejscu, a następnie w lodówce. 
Gdy masa zacznie tężeć zaczynamy smarowanie wafli. Wafel- masa czekoladowa- wafel-masa kokosowa -wafel-masa czekoladowa -wafel- masa czekoladowa- wafel. Przełożone wafle dociskamy czymś cięższym na całej powierzchni, a po kilku godzinach kroimy na małe kawałki.






1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.