Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

wtorek, 17 marca 2020

Marmurkowa babka majonezowa

Kochani kompletnie nie mam jakoś głowy do pisania. Nie zliczę nawet ile przepisów czeka na publikację. Pewnie koło 12... Żeby było śmieszniej, to te przepisy nie są właśnie świąteczne, tylko takie codzienne, które śmiało moglibyście wykorzystać właśnie teraz, pod warunkiem, że faktycznie siedzicie w domu i staracie się samodzielnie przygotowywać posiłki. 
Ja właśnie wyciągnęłam z piekarnika chleb, wcześniej bułki. Mam nadzieję, że na dwa dni spokojnie pieczywa wystarczy, by nie musieć iść do sklepu. Swoją drogą ja i tak nie chodzę. Marcin z racji swojej pracy ma kontakt z ludźmi, więc wszelkie takie "musowe" sprawy, są na jego głowie. Mi się tylko czasem włos na głowie jeży z obawy właśnie o to, by nie wrócił z jaką "niespodzianką"... 
Nie mam pojęcia jak będą wyglądać w tym roku święta wielkanocne, ale choćbyśmy mieli tylko w czwórkę w domu siedzieć, to coś przygotuję. I będzie na pewno babka, ale coś czuję, że tym razem zielona. Ta jest z ubiegłego roku i choć smaczna i wilgotna, to ja jednak tęsknie za szpinakową ;) Wiem jednak, że nie każdy podchodzi tak jak ja do "zielonych" ciast, więc ten przepis niech będzie Waszą alternatywą!



Składniki na 1 formę do pieczenia babki:

4 jajka
¾ szklanki drobnego cukru
4 zaokrąglone łyżki majonezu 
Kilka kropel aromatu migdałowego 
1 niepełna szklanka mąki tortowej
2 łyżki czarnego kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Polewa:
50ml słodkiej śmietanki
¾ tabliczki białej czekolady
Kolorowe czekoladowe jajeczka do dekoracji

Sposób przygotowania:

Jajka ubijamy z cukrem na jasną, puszystą masę. Dodajemy majonez i aromat migdałowy- ponownie miksujemy. Do masy dodajemy przesianą z proszkiem do pieczenia mąkę i delikatnie łączymy szpatułką. Dzielimy na dwie części i jedną łączymy z przesianym kakao.
Formę do babki smarujemy dokładnie tłuszczem i obsypujemy drobną bułka tartą (nadmiar bułki wysypujemy), schładzamy w lodówce minimum 30 minut, a następnie uzupełniamy naprzemiennie obiema masami- jasną i ciemną. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180ºC i pieczemy do suchego patyczka- około 40 minut. Upieczoną babkę wyciągamy z formy jak już się nieco ostudzi. Nie będzie z tym problemu, jeśli formę solidnie wcześniej natłuścimy i tą bułką obsypiemy;) Jak wystygnie całkiem- dekorujemy czekoladową polewą. Podgrzewamy śmietankę ale nie gotujemy, dodajemy do niej drobno posiekaną białą czekoladę i pozostawiamy pod przykryciem na dwie minuty. Następnie mieszamy i zdobimy ciasto. Ja do zdobienia wykorzystałam także resztę ciemnej polewy z innego ciasta.



1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.