Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 28 października 2020

Zapiekanka gyros z makaronem

Obiady jednogarnkowe nie cieszą się u mnie zbytnią popularnością, tym bardziej jeśli są to zapiekanki. W przypadku jednak tej Mąż i dzieci spojrzeli nieco łaskawiej. Jednych ucieszyła spora ilość mięsa, a innych- makaronu. Niemniej połączenie wszystkich składników jest na tyle dobre, że jedna porcja zapiekanki, może okazać się za mała ;) Ja osobiście po godzinnej przerwie podeszłam ponownie odrobinę skubnąć...

Składniki na formę o śr.20cm

300g dowolnego makaronu (użyłam muszli)
2 łyżki oleju rzepakowego
2 piersi z kurczaka (ok 450g)
½ opakowania przyprawy kebab-gyros
½ puszki kukurydzy lub całe opakowanie malutkiej
5 małych ogórków konserwowych
4 cząstki papryki konserwowej
5 dużych pieczarek
1 czerwona cebula
200g sera żółtego 

Sos:
2 pełne łyżki majonezu
6 łyżek ketchupu
3 małe ząbki czosnku 
Natka pietruszki do posypania po wierzchu

Sposób przygotowania:

Makaron gotujemy w osolonej wodzie, odcedzamy i przelewamy by się nie skleił. Kurczaka myjemy, kroimy w kostkę i marynujemy w przyprawie kebab gyros minimum godzinę. Po tym czasie smażymy na rozgrzanym oleju. Do przesmażonego mięsa dodajemy pieczarki i posiekaną cebulę. Smażymy aż odparuje nadmiar wody. Kukurydzę odcedzamy, paprykę kroimy w kostkę, ogórki w talarki. Ser ścieramy na dużych oczkach. Z majonezu, ketchupu i przeciśniętego przez praskę czosnku przygotowujemy sos.

W wyłożonym papierem do pieczenia naczyniu (można wysmarować masłem, ale używałam starej blaszki i nie chciałam by bezpośrednio się z nią żywność stykała) układamy warstwy:

½ makaronu-łyżka sosu-garstka sera-½ mięsa z pieczarkami i cebulką- łyżka sosu-garstka sera—reszta makaronu-łyżka sosu-garstka sera-ogórki-papryka-kukurydza-łyżka sosu-garstka sera-pozostałe mięso- reszta sosu-reszta sera. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180ºC na 30 minut, po wyciągnięciu posypujemy obficie posiekaną natką pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.