Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

piątek, 18 grudnia 2020

Szyszki z ryżu preparowanego

Witajcie po przerwie, która wydłużyła się znowu do niemal dwóch tygodni. Przepis na te szyszki od dawna jest na Instagramie, dlatego nie raz proszę byście i tam mnie bacznie obserwowali, bo większość zdjęć trafia najpierw tam, a dużo, dużo później tutaj. W ciągu dnia komputera nawet nie odpalam, z kolei wieczorem jak już towarzystwo pójdzie spać i ogarnę dom po całym dniu (bo musicie wiedzieć, że nie wyobrażam sobie wstać rano z myślą, że w pokoju leżą porozrzucane zabawki, a w kuchni nieogarnięte naczynia itp), to najzwyczajniej w świecie nie mam natchnienia na jakiekolwiek obrabianie zdjęć, pisanie i publikowanie. Oczy same mi się zamykają ;) 

Wracając jednak do naszych szyszek... czy i Wam kojarzą się one z latami 90? 

Składniki na ok 40 sztuk:

300g cukierków krówek
300g cukierków toffi
2 łyżeczki kakao
100g masła
100g (1 tabliczka) mlecznej czekolady
1 opakowanie (90g) ryżu preparowanego
Opcjonalnie wiórki kokosowe

Sposób przygotowania:
Cukierki, masło, kakao i czekoladę rozpuszczalnik w rondelka na małym palniku, cały czas mieszając. Do całkowicie rozpuszczonych składników wsypujemy ryż preparowany i dokładnie mieszamy. Jeszcze ciepłą masę nabieramy łyżką na lekko zwilżone dłonie i formujemy kształt szyszki. Możemy obtoczyć w kokosie. Odkładamy pojedynczo na talerz i schładzamy w lodówce min. godzinę.


1 komentarz:

  1. ja robiłam również w wersji czekoladowe ale te z krówkami są zdecydowanie lepsze ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.