Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

czwartek, 22 października 2015

Ekspresowe ciasto bez pieczenia

W Lidlu trwa właśnie tydzień włoski. Wykorzystując to, że dostałam paczkę pysznych sycylijskich produktów przygotowałam na bazie jednego z nich deser na zimno. Częstujcie się i pędźcie na zakupy, a później podzielcie się wrażeniami, czy smakowało :)

Składniki:

Na kwadratową blaszkę o boku 24cm
1 opakowanie ciastek z polewą morelową (na bazie ciasta francuskiego, do kupienia w sklepach Lidl podczas tygodnia włoskiego)
250g margaryny lub masła
2 budynie śmietankowe
750ml mleka 2%
2 łyżki cukru trzcinowego
1/2 szklanki cukru pudru
ok 250g czekoladowych herbatników
50g płatków migdałów (może być więcej)
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
10 łyżek likieru kawowego
100g wiórek kokosowych


Sposób przygotowania:

Kawę rozpuszczalną rozpuszczamy w 1/2 szklanki wody, do przestudzonej dodajemy 4 łyżki likieru kawowego. Spód tortownicy wykładamy folią spożywczą, a na niej układamy obok siebie delikatnie namoczone w kawie i likierze kruche ciastka z morelową glazurą.  
0,5l mleka zagotowujemy. W pozostałej części rozpuszczamy proszek budyniowy oraz 2 łyżki cukru trzcinowego. Wlewamy na gotujące mleko i dobrze mieszamy by się nie przypalił i nie było grudek. Studzimy. Miękki tłuszcz ucieramy z cukrem pudrem. Powoli dodajemy przestudzony budyń oraz po łyżce pozostałego likieru. Ucieramy na najniższych obrotach miksera, by masa się nie zważyła. Połowę masy wykładamy na kruche ciastka.
Na masę budyniową wykładamy obok siebie warstwę herbatników czekoladowych. Do pozostałej masy wsypujemy płatki migdałów. Połowę wykładamy na herbatniki i przykrywamy drugą warstwą, na którą rozsmarowujemy resztę kremu. Całość posypujemy uprażonym na patelni kokosem.


 Ciasto schładzamy w lodówce kilka godzin, a najlepiej całą noc. 
W mieszance kawy i likieru możemy także namaczać herbatniki. 


Zapraszam do sieci sklepów Lidl- włoski tydzień trwa nadal!

http://www.lidl.pl/pl/oferta.htm?id=858

30 komentarzy:

  1. świetnie wygląda;niczym z cukierni ;) na pewno pyszne! ja zapraszam na ''torcik ptysiowy z jeżynami'' pozdrawiam
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/10/tort-ptysiowy-z-jezynami-i-dwoma-kremami.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ponad wszelką wątpliwość stwierdzam z całą stanowczoscia na jaka mnie stać, że publikowanie wpisów z jedzeniem w czasie gdy siedzę sobie w pracy jest prowokacja i powinno być ustawowo zabronione pod karą chłosty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w pracy jak w pracy,
      gorzej jak kto na diecie i rzuci sie w oczy takie cudne ciasto. to dopiero ból

      Usuń
    2. Ja nie mam tego problemu :P bo w pracy nawet nie mam czasu zerknac w telefon.
      Zazdroszcze luzu :P
      Mam nadzieje, ze ciutke pocieszylam

      Usuń
  3. O matko... daj mi tu zaraz kawałek, bo oszaleję! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda absolutnie fantastycznie. Te wszystkie warstwy muszą smakować obłędnie razem i każda z osobna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wygląda! Chyba się dałam namówić;-) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  6. A co to za ciastka na spodzie, czy kupione także w Lidlu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na spodzie są właśnie ciastka z Lidla, po najechaniu na listę składników, są one wpisane jaśniejszą czcionką, można kliknąć i sprawdzić jakie dokładnie :)

      Usuń
  7. czym zastapic ciastka z llidla ???bo juz ich w sklepach nie ma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam gotowe ciasto francuskie, rozłożyła na blasze, delikatnie posmarowała roztrzepanym jajkiem i upiekła na rumiany kolor. Po ostudzeniu pokroiła na mniejsze kawałki i namaczała jak w przepisie. Jeśli to dla Ciebie za dużo, to zawsze możesz zastąpić zwykłymi biszkoptami, np. podłużnymi :) Czekam na efekty Twojej pracy :) Mam nadzieję, że się pochwalisz :)

      Usuń
    2. Tych juz nie ma z polewa morelowa(brzoskwiniowa) ale sa posypane cukrem tez na bazie ciasta francuskiwgo własnie je kupiłam i robie to cudeńko niestety nie mam likieru kawowego wiec zastepuje go blu curacao i kieliszkiem pigwowki
      mysle,ze bedzie rowniez smakowało jak to z przepisu

      Usuń
    3. Też ciekawe połączenie :) Czekam zatem na zdjęcie, jeśli to nie problem to można podesłać na maila rzelkazag@poczta.fm :)

      Usuń
  8. lubie iść na łatwiznę więc ubóstwiam ciasta bez pieczenia :D wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  9. coś mi ta warstwa ciemna nie wygląda na herbatniki

    OdpowiedzUsuń
  10. Czym mozna zastąpic kawe?

    OdpowiedzUsuń
  11. W tym wypadku ciężko ją jakoś zastąpić. Ja bynajmniej nie próbowałam. A czemu chcesz zastąpić? Taka ilość na pewno nie zaszkodzi, a te kruche francuskie ciasteczka lekko nawilży.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tylko to ciasto takie jakieś mało ekspresowe jest...

    OdpowiedzUsuń
  13. Na nadchodzący długi weekend będzie jak znalazł 🙂 pochwałę się efektami ( O ile zdążę) 😉

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki to wymiar blaszki? Jedno opakowanie wystarczy na dużą blachę? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.