Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

poniedziałek, 15 czerwca 2020

Chrupiące gofry

Przepisów na gofry jest w internecie całe mnóstwo, ale ciężko znaleźć taki, w którym gofry wychodzą chrupiące od razu po wyciągnięciu z gofrownicy. Te właśnie takie są. Przepis na nie otrzymałam od Szwagierki i śmiem twierdzić, że są naprawdę mega, choć ilość proszku do pieczenia może nieco zaskoczyć... Warunek jest jeden- jemy od razu po przygotowaniu, a nie czekamy aż wystygną. Wraz z upływem czasu gofry miękną, a takich nie lubimy prawda? Co prawda można je ponownie na chwilę wrzucić do gofrownicy, ale lepiej zjeść na świeżo, od razu i nie zwlekać ;) 
Do przygotowania gofrów warto także użyć mocnego sprzętu.  Mój ma bodajże 1300W.
Ps. Dużo osób pyta o czas pieczenia. Nie jestem w stanie dokładnie określić bo jednak każda gofrownica piecze inaczej. U mnie wystarczy jakies 5 minut- jak widzę że gofry są rumiane to po prostu wyciągam 😉

Składniki na ok 8 dużych gofrów:

2 szklanki mąki
½ szklanki oleju
1¾ szklanki mleka
1 łyżka cukru
2 jajka
4 łyżeczki proszku do pieczenia
Szczypta soli

Sposób przygotowania:

Mleko, olej, żółtka, cukier oraz mąkę mieszamy mikserem na jednolitą masę. Białka ubijamy ze szczyptą soli. Powoli dodajemy sztywną pianę do zmiksowanych uprzednio składników. Mieszamy delikatnie najlepiej drewnianą łyżką. Gofry smażymy na rozgrzanej gofrownicy o mocy najlepiej ponad 1000W. Podajemy na słodko z ulubionymi owocami, kremami lub dżemem.


7 komentarzy:

  1. Witam, ile czasu powinno się piec te gofry?

    OdpowiedzUsuń
  2. Do masy jajecznej dodać mąkę z proszkiem do pieczenia ,jes j ok,dz dzięki za przepis, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. 4łyżeczki proszku......to chyba jakiś żart.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwierz mi, że o to samo zapytałam jak dostałam przepis. Długo zwlekałam z ich przygotowaniem, ale jednak jak już zrobiłam to okazało się, że są takie jak z budki. Absolutnie nie mam zamiaru przygotowywać ich codziennie ale raz na jakiś czas na pewno się skuszę pomimo właśnie sporej ilości proszku 🙈

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają bajecznie, uwielbiam takie gofry. Choć nie powinno się ich jeść za często bo trochę tuczą to jednak smakują super :-D. Postaram się dzisiaj wypróbować ten przepis. Mam nadzieję że mi wyjdą, bo nie zawsze każde im się udają. Samemu robię też gofry chrupiące ale jak ciasto naleśnikowe - bardzo podobne.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.