Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 6 marca 2021

Tort pralinowy z owocami

Miałam nadzieję, że uda mi się przyjść do Was z przepisem na ten tort nieco wcześniej, byście mogli pomyśleć nad przygotowaniem go na Dzień Kobiet. Zabrakło mi jednak czasu, bo ... działałam w kuchni przy kolejnym wypieku! Jak wiecie, odmówiłam sobie w poście słodyczy i słonych przekąsek. Trzymam się tego cały czas, ale z racji urodzin Męża, które będą w tygodniu i nadchodzącego święta Pań, zrobiłam sobie na jutro dyspensę ;) Tylko wiecie co... tak odwykłam od słodyczy, że nawet na ten tort ochoty nie mam! Mam nadzieję, że mi do jutra przejdzie. Tymczasem Wam zostawiam przepis na tort, który przygotowałam na Walentynki. Mocno czekoladowy z warstwą kremu kawowego i śmietankowego z malinami. Efekt zdecydowanie najlepszy, jaki do tej pory "zmieszałam"! 

Składniki na tort o śr. 20cm

Biszkopt (Słodki pomysł):
230g mąki tortowej
70g kakao
½ płaskiej łyżeczki sody oczyszczonej
1¼ łyżeczka proszku do pieczenia
5 jajek
200ml mleka
200g drobnego cukru
150ml oleju

Nasączenie:
100ml kawy zbożowej na mleku
1 łyżeczka cukru

Krem Ferrero rocher:
200g serka mascarpone
100g kremu orzechowo-czekoladowego
60g mlecznej czekolady
40g deserowej czekolady
50g prażonych orzechów laskowych

Mus malinow0-śmietankowy:
250g mrożonych malin (można użyć świeżych)
3 łyżki cukru
2 łyżeczki żelatyny
50ml 30% śmietanki
4 łyżki wody

Krem kawowy:
150g mascarpone
120ml śmietanki 30%
30g cukru pudru
2 łyżki kawy rozpuszczalnej
1½ łyżki gorącej wody
1 łyżka zimnej wody
1 łyżeczka żelatyny

Krem śmietankowy z malinami:
125ml śmietanki 30%
150g mascarpone
50g kremu z białej czekolady
1 tabliczka białej czekolady
50g malin (najlepiej świeżych)

Ganache:
60g deserowej czekolady
40g mlecznej czekolady
150ml śmietanki 30%

Drip:
70ml śmietanki 30%
50g deserowej czekolady

Dodatkowo:
Świeże owoce- najlepiej maliny, ale nie udało mi się kupić więc użyłam truskawek i czerwonych porzeczek
Pralinki Ferrero Rocher
Mini batoniki Kinder
Precelki serduszka
Kakaowe ciasteczka oreo
Listki mięty

Sposób przygotowania

Biszkopt:
Jajka, mleko, cukier oraz olej miksujemy na średnich obrotach kilka minut. Kakao, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną oraz mąkę przesiewamy i partiami dodajemy do mokrych składników. Mieszamy szpatułką tylko do połączenia. Spód formy wykładamy papierem do pieczenia (ja używam normalnej płaskiej blaszki i wysokiego rantu). Przelewamy ciasto, wyrównujemy i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170ºC, pieczemy do suchego patyczka- ok 55 minut. Studzimy w formie, a następnie delikatnie obkrawamy biszkopt i wyciągamy z rantu. Ciasto rośnie z "górką", więc dzielimy je na 3 blaty, a czwarty ścinamy właśnie z tej górki.  Spód biszkoptu pozostawiamy na wierzch, dzięki temu będzie nam łatwiej wygładzić tort. Wierzchu natomiast użyłam jako drugiej warstwy , bo była najwęższa i w sam raz mi pasowało na ten malinow0- śmietankowy mus.

Krem Ferrero:
Czekoladę mleczną i deserową rozpuszczamy w kąpieli wodnej i studzimy. Mascarpone miksujemy z kremem orzechowo czekoladowym, dodajemy wolnym strumieniem czekoladę, a na końcu mieszamy z orzeszkami laskowymi drobno posiekanymi. Większość kremu wykładamy od razu na pierwszy blat biszkoptu, a pozostałym robimy "rant". W środek wylejemy nasz mus malinowo śmietankowy.

Mus malinowo-śmietankowy:
Maliny z cukrem i dwoma łyżkami wody stawiamy na małym palniku i mieszamy do zagotowania. Gotowe przecierami przez sitko. Żelatynę zalewamy pozostałymi 2 łyżkami wody i pozostawiamy do napęcznienia, a następnie wkładamy do garnuszka z gorącą wodą i rozpuszczamy (w kąpieli wodnej).
Przetarte maliny ponownie umieszczamy w garnku, dolewamy śmietankę a następnie odrobiną musu (tak z ¼ szklanki) hartujemy płynną żelatynę i całość wlewamy do garnka. Gęstniejący mus przelewamy na krem ferrero. Przykładamy najmniejszym (najwęższym) biszkoptem, lekko dociskamy, wkładamy do lodówki.

Krem kawowy:
Kawę rozpuszczalną zalewamy 1½ łyżki gorącej wody. Mieszamy do rozpuszczenia, studzimy. Żelatynę zalewamy łyżką zimnej wody, a następnie rozpuszczamy w gorącej kąpieli wodnej. Łączymy z kawą.
Mascarpone ubijamy ze śmietanką i cukrem pudrem. Do kremu dodajemy kawę i krótko ubijamy. Wykładamy na biszkopt i przykrywamy kolejnym.

Krem śmietankowy z malinami:
Białą czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, studzimy.
Mascarpone ubijamy ze śmietanką, dodajemy krem z białej czekolady oraz płynną czekoladę. Krem wykładamy na biszkopt i dociskając do środka układamy maliny. Przykrywamy biszkoptem i wstawiamy do lodówki na kilka godzin.

Ganache:
Za jego przygotowanie zabieramy się najlepiej w wieczór poprzedzający składanie i tynkowanie tortu!
Śmietankę podgrzewamy, ale nie gotujemy. Czekolady drobno siekamy i zalewamy je śmietanką. Po upływie ok 2 minut- dokładnie mieszamy. Czekoladę przykrywamy i wstawiamy do lodówki lub wynosimy w chłodne miejsce.
Nazajutrz, tuż przed tynkowaniem chłodny krem miksujemy na średnich obrotach, by go lekko "napuszyć". Nakładamy cienką warstwę na wierzch i boki tortu, wygładzamy. Tort wkładamy na 30 minut do lodówki, po czym nakładamy drugą warstwę.

Drip:
Śmietankę podgrzewamy tak jak w przypadku ganache. Zalewamy posiekane czekolady, po dwóch minutach mieszamy. Łyżeczką nakładamy drip na boki tortu i pozwalamy mu swobodnie spłynąć.

Tort dekorujemy wg własnych upodobań.



5 komentarzy:

  1. Pychota, palce lizać. Mam ogromną ochotę na zrobienie tegoż torciku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki by żadne przeszkody Cię w tym postanowieniu nie zatrzymały 🙈

      Usuń
  2. Witam! Krem śmietanowo malinowy ma w składzie 50 g kremu z białej czekolady. Mogę poprosić o „przepis” na ten krem :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten krem to gotowy produkt w słoiczku. Jeśli nie masz i nie bardzo możesz go kupić, zwiększ ilość czekolady do 1,5-2 tabliczek. Ja swój krem kupiłam w Auchanie.

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.