Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

wtorek, 8 września 2015

Marynowana cukinia z grilla

Tak w tym roku cukinii dostałam od Rodziców, że już sama nie wiedziałam co z niej wymyślić. Leczo w słoikach, leczo mrożone, cukinia na słodko... a mi się jeszcze zachciało marynowanej w oleju. Stwierdziłam, że przyda się czasem do jakiegoś makaronu bądź mięska... Z lekko ponad 2 kg powstało tylko 4 słoiczki więc nie dużo, ale na próbę wystarczy. A próba pierwszego pewnie już niedługo, bo mam wrażenie że jeden słoiczek źle "złapał"... ale tak to jest jak się używa starych nakrętek i to jeszcze nie od tego samego słoiczka :D


Składniki:

Na 4 słoiczki 250ml:
Ok 2 kg nieobranej cukinii (najlepiej mniejsza, bez pestek)
1 główka czosnku
2 łyżki soli
1/2 opakowania kolorowego pieprzu
ok 8 malutkich cebulek dymek
Ok 0,5l oleju rzepakowego
4 gałązki świeżej bazylii
4 gałązki świeżego oregano


Sposób przygotowania:

1. Cukinię dokładnie myjemy i kroimy w ok 4mm plasterki. Przekładamy do dużej miski i solimy. Odstawiamy na ok 30 minut, a po tym czasie grillujemy z obu stron.


 2. Do wyparzonych słoiczków dajemy na spód po 2 ząbki czosnku, po 2 cebulki dymki,po jednej gałązce bazylii i oregano oraz kilkanaście ziarenek pieprzu. Nakładamy grillowaną cukinię, dociskamy i zalewamy gorącym- ale NIE ZAGOTOWANYM! olejem. Zakręcamy słoiczki i pozostawiamy aż do całkowitego przestudzenia . Przenosimy w chłodne i ciemne miejsce.


  Gotowe przetwory:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.