Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 22 czerwca 2019

Śniadaniowy rogal z zieleniną

Wstyd się przyznać, ale jeśli chodzi o śniadania, to przeważnie jadam na szybko, bez większego polotu. Wstając rano myślę tylko o tym, by to dzieciom przygotować coś fajnego, a ja w międzyczasie zawsze gdzieś coś skubnę, przegryzę, tudzież posilę się płatkami z mlekiem. I nie ma tu znaczenia czy to jest zwykły dzień tygodnia czy już może weekend... Ten rządzi się u nas takimi samymi prawami, bo w sobotę Mąż jeszcze z rana ucieka do pracy, ja do porządków i o wspólnych chwilach przy jednym stole można naprawdę pomarzyć. Podobnie jest w niedzielę, kiedy to po wypiciu kilku łyków kawy zbieram towarzystwo i maszerujemy na poranną mszę.




Mam jednak w życiu jeden taki patent, który staram się stosować raz na jakiś czas, a polega on na wieczornym przygotowywaniu produktów na tyle, na ile to możliwe. Podobnie było i tym razem, bo choć całość nie zajmuje wiele czasu, to jednak w momencie kiedy odpalam piekarnik, ja mogę już z satysfakcją zająć się czymś innym.
Pieczarki podsmażyłam wcześniej, margarynę z czosnkiem także "umieszałam" wieczorkiem, dzięki czemu jego aromat był jeszcze silniejszy, co ja akurat sobie chwalę. Umyłam też liście sałaty i pozostawiłam do osuszenia. Nooo i najważniejsze! Przyniosłam cebulkę z grządki, bo przecież nikt mnie z rana w piżamie w pole nie wygoni :) Takie nic powiecie, ale robi robotę i wyostrza nasze kubki smakowe jeszcze bardziej.



Co potrzebujemy do przygotowania takiego śniadania dla dwóch osób?

2 rogaliki śniadaniowe
2 ząbki czosnku
Szczypta soli
Ok 8 sztuk zielonych szparagów
Kilka liści sałaty masłowej
4 pieczarki
2 łyżki oleju
2 jajka
½ świeżego ogórka
Zielona cebulka

Jak przygotować taką kanapkę? Nic bardziej prostszego!

Margarynę wymieszać z przeciśniętym przez praskę lub drobno posiekanym czosnkiem. Lekko posolić. Pieczywo przeciąż wzdłuż na pół, posmarować tłuszczem i ułożyć na blaszce. Obok wyłożyć umyte, wymieszane z oliwą i solą szparagi. Całość włożyć do piekarnika nagrzanego do 220⁰C. Bułki wyciągnąć po ok 5 minutach, szparagi zostawić na kolejne 10. Rogaliki równie dobrze możecie włożyć w trakcie pieczenia szparagów, a wyciągnąć na równi z nimi. Będą gorące!
W tym czasie pieczarki umyć i pokroić w plastry. Przypiec na patelni bez tłuszczu, do zrumienienia. Jajka wbić na patelnię i usmażyć jak sadzone, z dodatkiem soli i pieprzu. Zieloną cebulkę posiekać.
Na każdej połowie rogalika układamy liście sałaty, pieczarki, plastry ogórka, jajko sadzone, szparagi i posypujmy obficie cebulką. Przykrywamy drugą częścią pieczywa. Podajemy na ciepło.



Marka Bielmar towarzyszy mi odkąd pamiętam. W domu rodzinnym jest to nadal numer 1 do smarowania pieczywa, czyli tak jak było za czasów mojej młodości. Hmn. Albo dzieciństwa, bo przecież młoda to ja nadal jestem ;) 
Z obserwacji, które latami czynię wnioskuję, że zmieniło się nie tylko opakowanie, ale także udoskonalił się smak margaryny. I bardzo dobrze, bo oznacza to, że pomimo tradycji firma podąża za nowymi rozwiązaniami, zdrowszymi dla nas i dla środowiska.
Śniadaniowa ma jeszcze jedną zaletę, która tak naprawdę zawsze decydowała o tym, czy kupimy produkt ponownie,,, Śmieszne może się wydać, ale... nie leciała z noża! No wiecie, jak się już na ten nóż trochę nabrało by posmarować pieczywo, to inne margaryny zaraz się zsuwały, co niejednokrotnie doprowadzało do złości, a ją zawsze doniósł do końca! To się ceni! 


Do przygotowania dzisiejszej kanapki użyłam Śniadaniowej o smaku Wiejskiego Masła. Nie zawiera konserwantów za to jest źródłem kwasów Omega 3 oraz witamin A,D oraz E.

Powyższe śniadanie bierze udział w konkursie organizowanym na portalu Durszlak.
Trzymajcie kciuki!

Wiele śniadań - jedna Śniadaniowa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.