Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 8 lipca 2017

Ogorki małosolne na sucho (po rosyjsku)

Jeden przepis na małosolne już jest, ale tradycyjny, w zalewie. Kusił mnie jednak sposób "na sucho", a dokładniej mówiąc kusił mnie ich wygląd. Bo jak ogórek może być nadal tak zielony jak się już przecież ukisił 😁 Byłam pewna, że się nie da, że to obróbka komputerowa albo że to w ogóle nie dobre i takie nijakie. I przekonałam się! Wystarczyło zrobić, odczekać dzień i spróbować, by zakochać się w nich tak samo jak w tych tradycyjnych. W sumie nawet nie wiem czy nie bardziej, właśnie ze względu na tą soczystą zieleń :) No i czas oczekiwania- jak już wspominałam wystarczy doba, gdzie w przypadku tradycyjnych jest to jednak kilka dni. 
Jeśli więc lubicie i macie dostęp do gruntowych ogórków (w sklepach są na pewno, na działkach też już się pojawiają), to z czystym sumieniem mogę Wam polecić ten sposób kiszenia. 
Przygotowane na sucho mogą być przechowywane w lodówce przez kilka dni, ale u mnie tych kilku dni nawet nie doczekały.



Składniki: 
 
1 kg ogórków
1 korzeń chrzanu
4 ząbki czosnku
2 liście laurowe
1 łyżka gorczycy
2 ziarenka ziela angielskiego
2 płaskie łyżeczki soli
1 pęczek młodego kopru
1 większy woreczek strunowy lub do pieczenia mięs

Sposób przygotowania:

Ogórki moczymy w zimnej wodzie przez ok 2 godziny. Po tym czasie odcinamy końcówki, przekładamy do woreczka i dodajemy pozostałe składniki: koper, pokrojony na mniejsze części chrzan, rozgniecione ząbki czosnku oraz przyprawy. Ziele angielskie oraz liście laurowe kruszymy przed dodaniem. Woreczek szczelnie zamykamy wypompowując z niego nadmiar powietrza, dokładnie mieszamy, by ogórki pokryły się równomiernie solą oraz przyprawami i wstawiamy na ok 4godziny do lodówki. Po tym czasie kisimy przez ok 20 godzin w temperaturze pokojowej. Ogórki są dobre już po upływie jednej doby od momentu przygotowania. Przechowujemy w lodówce do kilku dni. 






6 komentarzy:

  1. Oooo coś nowego, jeszcze tej metody nie znałem. Chętnie wypróbuję, bo mam w planach ogóreczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam małosolnych, bo ja fanką kiszeniaków jestem ;) ale muszę spróbować, a nuż okaże się, że już polubiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. No ja tez sie skusze,wygladaja swietnie!pozdro👍🌸

    OdpowiedzUsuń
  4. Napewno zrobie,wygladaja pysznie! Dzieki za przepis👏👍🌸😘

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja właśnie zrobiłam ostatnio małosolne ale tradycyjną metodą. Ta na sucho strasznie mnie kusi! Chyba wypróbuję następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja się przymierzam do tradycyjnych ale te "rosyjskie" to ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz jest niezwykle cenny! Wyraź swoją opinię i spraw, by zaufało mi więcej osób :)