Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 14 września 2019

Ciasto bez pieczenia z kremem na bazie soku winogronowego i kaszy manny

Teraz, kiedy w naszych sadach dojrzewają grona, a Ty zastanawiasz się jak te wszystkie ilości przerobić, ja przychodzę z zupełnie nowym pomysłem na te owoce. I nie jest to wino ani nawet galaretka...
Jako że nadszedł długo oczekiwany przez niektórych weekend, mam dla Was ciasto, którym myślę, że Was zaskoczę! Nie dość, że krem przygotowany z kaszy manny, to jeszcze jego podstawą są świeżo wyciśnięte soki z ciemnych i jasnych winogron. Wszystko to bez odpalania piekarnika, z mikserem w ręku.  




Przyznać się Wam muszę, że zabierając się w ogóle za wyciskanie soku z winogron, w planach miałam zrobić takie deserki w kieliszkach. Zresztą o ile dobrze pamiętam, wspominałam o tym na instastories. Chwilę później jednak zadzwoniła Teściowa, że w niedzielę będziemy mieć gości, więc plany uległy zmianie. Ciasto wydało mi się lepszą, a przede wszystkim "podzielniejszą" formą. Zastanawiałam się tylko czy to w ogóle będzie smakować i miałam ogromne obawy przed podaniem... Po nocy w lodówce, rano ukroiłam "piętkę" żeby sprawdzić smak całości i w razie niewypału zabrać się za przygotowanie jakiegoś sprawdzonego, prostego ciacha, którym na pewno nie narobię wstydu. Biorę jeden kęs, później drugi... zjadam cały kawałek i już wiem, że popełniłam całkiem fajny deser, w czym zresztą utwierdzili mnie najbliżsi. 



Do przygotowania kremów użyłam fioletowych i zielonych winogron, które przepuściłam przez wyciskarkę wolnoobrotową marki Midea, dzięki czemu krem miał wyczuwalny owocowy smak. Jak widać, sprzęt ten służy nam nie tylko do przygotowywania napojów, które wypijamy przy śniadaniu, ale może stać się też pomocnikiem w przygotowaniu deseru, a nawet obiadu, bo 4-litrowy garnek zupy pomidorowej przygotowanej na soku pomidorowym znikł zaskakująco szybko ;)



Czas na przepis!

Składniki na blaszkę 28x19cm

Krem winogronowy ciemny:
1 szklanka soku wyciśniętego z ciemnych winogron
1 szklanka mleka
½ szklanki kaszy manny
½ szklanki cukru
1 łyżka soku z cytryny
200g śmietanki 36%
1 śmietan-fix
Szczypta fioletowego barwnika w proszku (na końcu wykałaczki)

Krem winogronowy jasny:
1 szklanka soku wyciśniętego z jasnych winogron
1 szklanka mleka
½ szklanki kaszy manny
½ szklanki cukru
1 łyżka soku z cytryny
200g śmietanki 36%
1 śmietan-fix

Dodatkowo:
Ok 150g herbatników
Owoce: maliny, winogrona, brzoskwinie
2 galaretki przeźroczyste o smaku winogronowym

Sposób przygotowania:

Do przygotowania kremów możemy się zabrać nawet dzień wcześniej.
Przygotowanie obydwu kremów jest na takiej samej zasadzie i tak naprawdę możemy je robić niemal jednocześnie.

Sok winogronowy łączymy z mlekiem, zalewamy kaszę mannę i odstawiamy na godzinę. Dodatkowo, przy przygotowaniu kremu z ciemnych winogron na tym etapie dodajemy barwnik spożywczy. Po tym czasie kaszę gotujemy cały czas mieszając, by się nie przypaliła, a gotową pozostawiamy do całkowitego wystudzenia.
Schłodzoną kaszę ubijamy dodając stopniowo śmietankę, sok z cytryny i śmietan-fix aż do uzyskania idealnie kremowej konsystencji.
W wyłożonej folią spożywczą blaszce układamy pierwszą warstwę herbatników, nakładamy krem z ciemnych winogron, ponownie warstwa herbatników i krem z jasnych winogron.  Układamy owoce i zalewamy tężejącymi galaretkami przeźroczystymi. Ciasto schładzamy w lodówce najlepiej całą noc.


Wyciskarkę wolnoobrotową możecie już teraz nabyć w atrakcyjnej cenie za pośrednictwem strony https://k-markt.pl/pl/p/Wyciskarka-wolnoobrotowa-MIDEA-MJ-JS2007AW1/38 

Zdecydowanie warto!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.