Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 4 grudnia 2019

Tarta z ziemniakami i kiełbasą

Dziś przed Państwem tarta we własnej osobie. Obawiałam się czy starczy mi czasu na jej publikację, ale spięłam pośladki i jest 😉 Co prawda pisze w niezbyt komfortowych warunkach, bo na telefonie, by nie budzić chłopaków stukaniem w klawiaturę, która jest nad wyraz głośna, ale innego wyboru nie ma na chwilę obecną. Jedyny komputer jest w pokoju Synów, a że ja chciałabym korzystać z niego dopiero jak pójdą spać, to mam problem... Bo się nie da! Są tak wyczuleni, że zaraz się budzą, wiercą, kręcą i pytają o rzeczy niestworzone. Dodatkowo działam przy zgaszonym świetle, więc nie wiem na jak długo mi starczy dobrego wzroku 😜
Ale, ale! Zagalopowałam się, a ja przecież nie o tym miałam pisać, a o tarcie, do przygotowania której użyłam ziemniaków pozostałych z poprzedniego dnia, kolorowych papryk i oczywiście Morlińskiej kiełbasy z szynki. Spróbujcie i oceńcie sami♥️



Składniki na formę o średnicy ok.28cm

Ciasto: 
250g mąki+ do podsypywania 
130g masła 
150g mielonych, ugotowanych ziemniaków 
1 jajko 
½ płaskiej łyżeczki soli 

Nadzienie: 
300g gotowanych ziemniaków 
100g szpinaku, najlepiej świeżego
Po ½ kolorowych papryk: zielonej, żółtej, czerwonej, pomarańczowej 
4 kiełbasy z szynki Morliny 
2 duże cebule 
2 ząbki czosnku 
1 kulka mozzarelli 
4 jajka 
Szczypta soli, pieprzu i gałki muszkatołowej 
Natka pietruszki

Sposób przygotowania 

Ciasto: ‌
Mąkę i masło siekamy, dodajmy jajko, zmielone ziemniaki i sól. Zagniatamy ciasto i odstawiamy je do lodówki owinięte woreczkiem. Po 2 godzinach wyciągamy i wałkujemy na grubość 0,5cm (tak by pokryć cały spod i boki formy). Przekładamy na naczynie ceramiczne, dociskamy spód i boki. Przykrywamy arkuszem papieru i wysypujemy fasolą. Wkładamy do nagrzanego do 190st C piekarnika na 20 minut. Po tym czasie papier z obciążeniem ściągamy a formę ponownie wstawiamy do pieca na 15 minut. W tym czasie przygotowujemy farsz. 

Nadzienie: 
Ziemniaki i kiełbasę kroimy w talarki, paprykę w kostkę, a cebulę w grubsze pióra. Na patelni z odrobiną masła podpiekamy kiełbasę do lekkiego zrumienienia, a następnie na tym samym tłuszczu, ale po wyciągnięciu kiełbasy smażymy cebulę że szczyptą soli. Ziemniaki, paprykę i cebulę łączymy z sobą, doprawiamy czosnkiem. Na podpieczony spód wykładamy świeży szpinak, może też być mrożony ale rozmrożony całkowicie i dobrze odciśnięty. Na to przygotowany farsz, który zalewamy jajkami z solą, pieprzem i gałką muszkatołową oraz plastry sera mozzarella. Przykrywamy kiełbasą. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180st C na 45 minut (tarta musi się dobrze przyrumienić z wierzchu i od spodu). Posypujemy posiekaną natką pietruszki i podajemy na ciepło.

Kiełbasy Morlińskie sprawdzą się w kuchni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.