Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

poniedziałek, 30 grudnia 2019

Sałatka meksykańska wg Tysi

Tysia- czyli Justynka z bloga Tysia Gotuje słynie z sałatek. Nie pamiętam ile dokładnie ma ich na swoim koncie, ale to już chyba nie dziesiątki, a setki ;) Jedna z nich szczególnie przypadła mi do gustu, tylko po tym jak zobaczyłam jaka jest kolorowa ;) Zrobiłam wg przepisu pierwszy raz- była pyszna. Teraz, za drugim razem pokusiłam się o kilka zmian, jednak ze względu na to, że nie miałam szczypiorku, postanowiłam pora zostawić surowego, żeby dodawał takiej ostrości i chrupkości zarazem. Dla mnie rewelacja, więc z przyjemnością udostępniam wersję z moimi poprawkami, a po oryginał odsyłam do Justynki :) 


Składniki:

1 puszka czerwonej fasoli
1 puszka ananasa
1 puszka kukurydzy
Zielona część pora
250g twardego sera żółtego
1 słoik marynowanej papryki
Mały słoiczek majonezu
Sól, pieprz do smaku
Opcjonalnie pęczek szczypiorku

Sposób przygotowania:

Składniki z puszek (z wyjątkiem ananasa) przesypujemy na sito i płuczemy do momentu pozbycia się mętnej wody. Pozostawiamy aż nadmiar ocieknie lub osuszamy przesypując cienką warstwę na ręcznik kuchenny. Paprykę i ananasa kroimy w kostkę, a pora w pół talarki. Justynka pokrojonego pora przelewa wrzątkiem, by zmiękł, ale ja wolę takiego świeżego, surowego. Ser ścieramy na grubych oczkach tarki. Wszystkie składniki łączymy z majonezem, posiekanym szczypiorkiem (mi tym razem nie udało się kupić, ale wcześniej robiłam właśnie ze szczypiorkiem i była taka ostrzejsza i dla mnie osobiście smaczniejsza) oraz doprawiamy do smaku solą i pieprzem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.