Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

piątek, 18 września 2015

Zebra dyniowo czekoladowa

W piwnicy zalegało mi jeszcze troszkę dyni, którą kupiłam na zupkę. Postanowiłam potraktować ją podobnie jak przy kremie- zapiec i zmiksować. Z tym, że mus dodałam do ciasta.


Składniki:

Na kwadratową blaszkę o boku 24cm
Ciasto:
6 dużych jajek
1 szklanka cukru
400g mąki pszennej (ok 2.5 szklanki)
2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią
2 łyżeczki proszku do pieczenia
300 gr dyni
2 łyżki kakao
1/2 szklanki oleju rzepakowego

Polewa:
1 tabliczka mlecznej czekolady
3 łyżki mleka
4 łyżki pestek dyni


Sposób przygotowania:

1. Dynię obieramy i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180st C ok 30 minut. Miękką miksujemy na gładkie puree. Studzimy. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Stopniowo dodajemy po odrobinie cukru i jednym żółtku.
Gotową masę jajeczną łączymy z musem dyniowym- możemy miksować na najwolniejszych obrotach.  
Kolejnym krokiem jest dodanie przesianej mąki z proszkiem do pieczenia, cukru waniliowego, a na końcu oleju. 


 2. Ciasto dzielimy na dwie części, do jednej dodajemy dwie łyżki kakao i mieszamy. Jeśli jest zbyt gęste, możemy dodać jeszcze 3 łyżki mleka. (Ja nie dodawałam.) Ciasto wylewamy po jednej łyżce naprzemiennie z jasnym ciastem na wysmarowaną tłuszczem i wysypaną bułką tartą blaszkę. 
Przed pieczeniem możemy nasze ciasto przeciągnąć jeszcze wykałaczką od środka do boków tworząc pajęczynę. Pieczemy w temp. 180st C. przez ok 50 minut. Po upływie 30 minut ciasto możemy przykryć folią aluminiową by zbytnio się nie spiekło z wierzchu. Jeszcze ciepłe polewamy roztopioną z mlekiem czekoladą i posypujemy pestkami dyni.  


 Smak dyni wcale nie jest wyczuwalny :)



1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.