Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

piątek, 13 kwietnia 2018

Babka marmurkowa (orzechowo-kakaowa)

Jak Wam wspominałam- na święta nie miałam zbytnich planów "kulinarnych" i nie szalałam w kuchni ;) Ciasto jednak musiało być! Pomysłu jako takiego nie miałam, więc postawiłam na klasyk w postaci makowca japońskiego, który niebawem Wam tu pokażę, drugim ciastem- takim wiecie, na talerzyk do kawy, było przekładane szpinakowe z galaretką, ale ta- uciekła mi pod spód, więc ciasto miało galaretkę na spodzie i na wierzchu, co z deka pokrzyżowało mi plany i muszę dopracować przepis ponownie, by się tu z Wami podzielić, a trzecia propozycja padła od przyszłej Szwagierki, która tak tą babkę zachwalała, że nie mogłam jej nie upiec.
Dziś to właśnie ją zaprezentuję, bo przecież nic nie stoi na przeszkodzie, by sobie ją upiec w zwykłej formie i samemu stwierdzić, że faktycznie- smakuje obłędnie. Przynajmniej mi! 
Z tym, że ja orzechy wielbię i mogłabym jeść non stop, dlatego też zmaiast wskazanych w przepisie 50gram ja dodałam 150...Obawy, że się nie upiecze, że ciasto będzie za ciężkie były ogromne, ale na szczęście wszystko poszło po mojej myśli!



Składniki na 1 dużą babkę:
 
300g mąki pszennej
300g cukru pudru
300g masła do pieczenia
5 jajek
150g orzechów włoskich mielonych
2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią 
(opcjonalnie cukier wanilinowy)
2 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Szczypta soli
Tłuszcz oraz bułka tarta do wysmarowania formy (jeśli nie posiadamy sylikonowej)

Sposób przygotowania:

Masło, cukier puder oraz szczyptę soli ucieramy na puszystą masę. Dodajemy po jednym żółtku ucierając tylko do połączenia, a następnie mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Powstałą masę łączymy z ubitymi na sztywno (ze szczyptą soli) białkami i dzielimy na dwie części w stosunku i . Mniejszą część łączymy z kakao, większą z mielonymi orzechami. Napełniamy przygotowaną formę naprzemiennie przygotowanymi ciastami, a następnie widelcem lub nożem mieszamy warstwy wykonując spiralne ruchy.
Babkę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 175⁰C na ok 1 godzinę. W trakcie pieczenia- po ok 40 minutach, możemy uchylić piekarnik i przykryć babkę folią aluminiową (błyszczącą stroną na zewnątrz), by zbytnio nie przyrumienić jej spodu. Gotową babkę trzymamy w formie ok 10 minut po wyjęciu z piekarnika, po czym ostrożnie przekładamy na kratkę do studzenia. Ozdabiamy np. polewą przygotowaną z rozpuszczonej w kąpieli wodnej białej czekolady.


1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.