Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 25 kwietnia 2018

Gofry- podstawowy przepis na ciasto

Gofry! Uwielbiam odkąd pamiętam, ale sami w domu nie mieliśmy gofrownicy, więc jadłam je stosunkowo rzadko. Czasami udało się gdzieś u kogoś, czasem w jakiejś budce, ale takich domowych ciągle mi brakowało. Zakup taniej gofrownicy przyprawił mnie jedynie o dodatkowe nerwy, bo dobrych gofrów z niej nie było i jeśli ktoś kiedyś będzie Wam wciskał, że wielkość nie ma znaczenia, to pamiętajcie, że to g... prawda ;) Bo w przypadku np gofrownicy, właśnie ta wielkość mocy ma ogromne znaczenie! Poniżej 1000W nie warto nawet kupować! Gofry będą się piekły zbyt długo, a i tak nie wyrosną i nie będą chrupkie.
Ja porządnej gofrownicy dorobiłam się dopiero po ślubie, w sumie jak już dzieci zaczęły się same tych gofrów domagać ;) Teraz robimy je przynajmniej raz w miesiącu. Też nie za często, ale wiecie jak to jest z jedzeniem czegokolwiek- zbyt częste sprawia, że się przyzwyczajamy i ten smak nie robi na nas wrażenia ;) 
Ciasto na te gofry sprawdzałam kilka razy. Najpierw wierzyłam, że osobne ubijanie żółtek z cukrem, z pozostałymi składnikami, a na końcu mieszanie z ubitą z białek pianą ma znaczenie. Po wypróbowaniu zarówno tego sposobu jak i tego poniżej wiem, że znaczenie ma jedynie właśnie ta temperatura, więc nie warto sobie roboty dokładać ;)



Składniki: 

2 szklanki mąki
2 szklanki mleka
4 jajka
50g cukru kryształu
4 łyżki oleju rzepakowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Sposób przygotowania:

Mleko, jajka i cukier miksujemy ze sobą, następnie dodajemy mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, a na końcu olej. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Nalewamy porcję ciasta na mocno rozgrzaną płytkę gofrownicy i pieczemy kilka minut do zrumienienia.
Gotowe gofry studzimy na kratce. Nie układamy ciepłych gofrów jeden na drugim, ponieważ zmiękną i zrobią się gumowate.
Podajemy z ulubionymi dodatkami lub tylko z cukrem pudrem.



1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.