Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

czwartek, 19 kwietnia 2018

Bułki czosnkowe

Nie da się ukryć, że z glutenem zdecydowanie bardziej mi po drodze, niż bez niego.
Towarzyszy mi przeważnie na śniadaniu, ale i przy obiedzie, kiedy zamarzy mi się porcja pysznego spaghetti. Nie wyobrażam sobie życia bez niego i pewnie odstawiłabym tylko wtedy, gdyby mi ktoś zabronił go spożywać, czyt. lekarz :P Choć wcześniej pewnie skonsultowałabym to z innym medykiem ;)
Z tego też powodu, za każdym razem kiedy tylko mam zjeść choćby kęs grillowanego mięsa, obok muszę mieć kawałek pieczywa. Męża dziwi to do tej pory 🙈 Nic na to nie poradzę, wyniosłam to chyba z domu i tak mi zostało. Zresztą jakoś tak mi bardziej smakuje wszystko, co ma  w sobie choćby gram mąki.
I choć chleby piekę rzadko, a tych na prawdziwym zakwasie w ogóle, z obawy, że nie potrafię (tak, właśnie tak myślę!), to bułki są częstszymi wypiekami w naszym domu. Zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych, kiedy właśnie kupię pieczywo z myślą o naszej czwórce, a tu nagle w niedzielę pada pomysł na grilla. Na ruszt zawsze się coś znajdzie, ale już z dodatkami właśnie bywa gorzej. No bo wiecie, niedziela, najbliższy sklep nieczynny (absolutnie nie mam nic przeciwko temu!), to i człowiek ma motywację, by nie kombinować, tylko na szybko zrobić swoje.
Tak właśnie powstały te urocze warkocze, które wyglądają jak zwykłe, choć w smaku mają wyczuwalną delikatną nutę czosnku i pietruszki.

Składniki na 8 sztuk:

500g mąki pszennej
45g świeżych drożdży
250ml ciepłej wody
1 łyżka cukru
1 łyżeczka soli
3 łyżki oleju rzepakowego
4 ząbki czosnku
2 łyżki natki pietruszki

Sposób przygotowania w Tefal Companion:

Drożdże, 50ml wody oraz cukier umieszczamy w misie TC z założonym ostrzem do wyrabiania. Uruchamiamy program Pastry P1. Po 30 sekundach dodajemy pozostałe składniki i wyrabiamy. Gotowe ciasto pozostawiamy do wyrośnięcia na minimum 30 minut, a następnie dzielimy je na 8 części, a każdą na kolejne 3. Zaplatamy warkocze, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i ponownie pozostawiamy do wyrośnięcia. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 210⁰C przez około 15 minut. Podajemy lekko ciepłe z masłem lub jako dodatek do wszelkich mięs i sałatek.


Sposób przygotowania tradycyjny:

Drożdże, 50ml wody oraz cukier mieszamy ze sobą. Odstawiamy na 5 minut. Mąkę przesiewamy, robimy wgłębienie i dodajemy wyrośnięty rozczyn oraz pozostałe składniki, w tym posiekaną natkę pietruszki i przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystko dokładnie wyrabiamy i pozostawiamy do wyrośnięcia na minimum 30 minut. Najlepiej w cieple i pod bawełnianą ściereczką. Następnie dzielimy je na 8 części, a każdą na kolejne 3. Zaplatamy warkocze, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i ponownie pozostawiamy do wyrośnięcia. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 210⁰C przez około 15 minut. Podajemy lekko ciepłe z masłem lub jako dodatek do wszelkich mięs i sałatek.


Sprawdzą się tak naprawdę w każdej sytuacji, nie tylko nieplanowanej imprezy w ogrodzie, ale i na codzienne śniadanie. Zaryzykuj, spróbuj i daj znać czy smakowały!



2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.