Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

czwartek, 5 lipca 2018

Wegańskie ciasteczka kokosowe + darmowy eBook

Tak się ostatnio poskładało na blogu, że macie więcej wegańskich przepisów. Ale spokojnie! Daleko mi jednak do całkowitego "przejścia" na weganizm i obawiam się, że o ile bez mięsa mogłabym żyć, tak bez mleka, jajek i ogólnie nabiału, już niekoniecznie. 
Rozumiem jednak potrzeby innych i domyślam się, że nie zawsze diety są czyimś "wymysłem", a koniecznością, z którą dla własnego zdrowia trzeba się zmierzyć. 
Ostatnio były lody, które zadziwiły swoim składem. Dziś będzie zdecydowanie bardziej przyziemnie ;) Ciasteczka z wykorzystaniem mąki kokosowej. Proste do przygotowania, smaczne i absolutnie wegańskie. To u mnie ;) Bo oprócz tego, mam dla Was jeszcze coś... 


 
Składniki na ok 25 sztuk:

200ml oleju rzepakowego
60ml soku ze świeżych pomarańczy
100g cukru trzcinowego
2 łyżki mąki ziemniaczanej
200g mąki kokosowej
½ łyżeczki soli
½ łyżeczki sody oczyszczonej
100g posiekanych drobno orzechów włoskich

Sposób przygotowania:

Olej, sok pomarańczowy, cukier trzcinowy oraz mąkę ziemniaczaną miksujemy do połączenia składników przez ok 2 minuty. Po tym czasie dodajemy mąkę kokosową wymieszaną z solą oraz sodą. Miksujemy przez kolejną minutę. Dodajemy orzechy. Ciasto ma mieć zwartą konsystencję i nie powinno się „sypać”. Jeśli nasze jest za słabo spójne, dodajmy troszkę oleju.
Gotowe ciasto wyrabiamy jeszcze chwilę w dłoniach, po czym przekładamy na folię spożywczą, przykładamy drugim arkuszem folii i wałkujemy na grubość ok 6/7 mm. Wycinamy foremką ciasteczka i delikatnie przenosimy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180⁰C na ok 12 minut. Jeśli Wasz piekarnik lubi przypalać, to w trakcie pieczenia obróćcie blaszkę, tak jak ja to musiałam zrobić ;) Gotowe ciasteczka wyciągamy z piekarnika, ale nie przekładamy do momentu aż nie ostygną. Są bardzo miękkie i kruche, więc z ciepłymi trzeba naprawdę uważać ;)


Jak już wyżej wspominałam- mam dla Was coś jeszcze... Nie ten jeden jedyny przepis, ale cały darmowy e-Book z przepisami wegańskimi, bez laktozy i glutenu! 
Wielkie źródło inspiracji i pomysłów na śniadanie, obiad, kolację i deser. Kolorowo, zdrowo i pokuszę się o stwierdzenie, że na każdą kieszeń. 
Najfajniejsze w tym wszystkim jest to, że wcale nie musisz być na diecie, by z tych przepisów skorzystać. Jeden dzień bez mięsa, sera czy pszennego chleba jeszcze nikomu nie zaszkodził ;) A może masz kogoś znajomego, o kim wiesz, że np gluten nie wchodzi w rachubę? 
Podeślij mu link!  

http://bit.ly/2KvxqXg


Do grona tworzących e-Booki dołączyłam jakiś czas temu, zresztą chwaliłam się Wam tutaj na blogu. Tworzą go całkiem fajne blogerki, o których nie raz pewnie już słyszeliście;) 

Jednak nie byłoby tego wszystkiego gdyby nie Madzia z Czekoladowy Muffinek. To ona zapoczątkowała serię darmowych e-Booków, a niezastąpione- Sylwia z agencji 13design i Ewa http://www.ewapopielarz.pl/ ogarniają wszystko od strony technicznej. Dziewczyny dziękuję Wam za kawał niezłej roboty! Cieszę się, że po raz kolejny mogłam dołożyć coś od siebie :)

Klikajcie poniżej i pobierajcie! 39 pysznych przepisów czeka właśnie na Was :)

http://bit.ly/2KvxqXg



1 komentarz:

  1. Witam Panią właśnie pochłaniam przepisy i sernik jaglany pycha to mało powiedziane,dziękuję ❤

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.