Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 19 stycznia 2019

Risotto z indykiem i warzywami

Od kilku już dni staram się wieczorami uzupełniać braki w przepisach i okropnie pomału mi to idzie. Z jednej strony się nie dziwię, bo zaczynam jak moja banda pójdzie spać, co zazwyczaj jest koło 22 i o 23 sama klapię oczami na tyle, że nie widzę sensu siedzieć na siłę. Zamykam komputer i kładę się spać ze świadomością, że "jutro" dojdzie mi kolejny przepis do spisania, a ja z poprzednimi daleko w tyle. Na chwilę obecną, chyba jakieś 6 przepisów czeka na ogarnięcie, a jutro w planach mam kolejny ciekawy, który jak tylko wyjdzie i będzie smaczny- chciałabym tutaj opublikować. Najgorsze w tym wszystkim to, że część z nich, to przepisy konkursowe i tak się ciągle zastanawiałam, czy ja aby na pewno wyrobię z ich publikacjami jeszcze w trakcie trwania tego konkursu.
Teraz już wiem, że choć jeden zostanie zgłoszony, bo to ten poniżej. Pyszne, naturalnie kremowe risotto z delikatnym, indyczym mięsem i kolorowymi warzywami, które miały przede wszystkim zachęcić moje dzieci do konsumpcji. Nie było to łatwe, ale koniec końcem zjadły po miseczce. Doszłam też do wniosku, że kolejnym razem robiąc właśnie pod dzieciaki, nie dam zielonej papryki, bo jest zbyt gorzka w smaku po obróbce termicznej i -przynajmniej moim Synom- nie posmakowała. 


Składniki dla 4 osób:

1 szklanka ryżu arborio (do risotto)
300g mięsa z piersi indyka
½ czerwonej papryki
¼ żółtej papryki
¼ zielonej papryki
¼ pomarańczowej papryki
1 cebula czerwona
½ małej cukinii
1 marchewka
4 łyżki kukurydzy
Pół pęczka natki pietruszki
Kilka pomidorków cherry
1¼ litra warzywnego bulionu
½ łyżeczki słodkiej, czerwonej papryki
1 łyżeczka Vegeta natur
2 łyżki masła
Szczypta pieprzu
½ łyżeczki ziół prowansalskich

Sposób przygotowania:

Bulion podgrzewamy. Na dużej, głębokiej patelni rozgrzewamy masło i podsmażamy posiekaną cebulkę. Dodajemy mięso z indyka, delikatnie rumienimy. Wsypujemy ryż i cały cas mieszając przesmażamy przez ok 4 minuty. Dodajemy pozostałe składniki: pokrojone w kostkę papryki oraz talarki marchewki i cukinii. Mieszamy dokładnie, dodajemy przyprawy i zalewamy bulionem. 


Gotujemy pod przykryciem do miękkości ryżu, mieszając od czasu do czasu i pilnując, by nic nie przywarło do patelni. Jeśli trzeba- ponownie podlewamy bulionem. Do miękkiego risotto o kleistej konsystencji dodajemy kukurydzę oraz drobno pokrojone pomidorki. Całość posypujemy posiekaną natką pietruszki.


Do przygotowania risotta użyłam bulionu zrobionego z własnej, domowej kostki rosołowej. Przyznaję jednak bez bicia, że odkąd wyczytałam, że Vegeta "wypuściła" na rynek naturalne kostki rosołowe, poluję by je kupić. Póki co bez skutku, bo w żadnym sklepie nie udało mi się ich zdobyć. Jeśli ktoś z Was już przetestował, to z przyjemnością wysłucham opinii. 
Dajcie znać!

Vegeta Natur - Inspirowane Naturą



2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.