Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 26 stycznia 2019

Ciasto Lion - bez pieczenia

Ten kto mnie zna osobiście, wie, że czego jak czego, ale słodyczy nie odmawiam ;) Chyba, że już naprawdę mi uszami wychodzą ;) 
Nad zrobieniem tego ciacha myślałam od jakiegoś czasu. Kusił wygląd, ale jak pomyślałam o tej kaloryczności, tak odechciewało się od razu. Aż przyszedł taki moment, że nie wytrzymałam!
Wiedziałam, że Mama spodziewa się Gości, w planach miałam też wypad na kawę do Sąsiadki, więc to naprawdę była dobra okazja, by przygotować ciacho, sfotografować i obdzielić nim kilka domów. Tak, by w boczki poszedł jeden, góra dwa kawałki. Świadomość, że mam je w lodówce nie dałaby mi żyć, z drugiej strony wyrzuty sumienia po zjedzeniu nękały by mnie jeszcze bardziej, dlatego naprawdę się cieszę, że wybrałam ten, a nie inny moment. 
Jeśli w Waszym przypadku kalorie nie mają żadnego znaczenia, to śmiało róbcie je od razu. Jeśli macie się z kim podzielić, to też zróbcie, bo ktoś będzie dzięki Wam przeszczęśliwy!



Składniki na formę o wymiarach ok 20x30cm, może byt odrobinę większa

1 duże opakowanie herbatników maślanych (ok. 40szt)

1 opakowanie herbatników ciemnych (ok.20 sztuk)
1 puszka (400g) masy kajmakowej
Kilka kostek mlecznej czekolady do dekoracji
1 baton Lion do dekoracji
Kakao do posypania po wierzchu

Krem I:
200ml słodkiej 30% śmietany
4 łyżki cukru pudru
500g serka mascarpone
4 batony lion

Krem II:
400ml słodkiej 36% śmietany
3 łyżki cukru pudru
3 łyżeczki żelatyny
5 łyżek zimnej wody

Sposób przygotowania:

Puszkę kajmaku wkładamy do gorącej wody na ok 20 minut. W tym czasie siekamy 4 batony lion na małe kawałki.
Na wyłożonej papierem lub folią spożywczą formie, układamy pierwszą warstwę maślanych herbatników. Smarujemy kajmakiem i przykrywamy drugą warstwą tych samych ciastek.
Krem I:
Śmietankę ubijamy, dodajemy cukier puder i stopniowo serek mascarpone. Do ubitego kremu dodajemy posiekane batony lion i delikatnie mieszamy. Wykładamy na herbatniki i przykrywamy kolejną warstwą- tym razem ciemnych.
Krem II:
Żelatynę zalewamy wodą, mieszamy i pozostawiamy do napęcznienia na 2 minuty. Po tym czasie umieszczamy nad naczyniem z gotującą się wodą i mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Jeśli jest gorąca, to chwilkę studzimy.
Śmietanę ubijamy, dodajemy cukier puder, a następnie wlewamy przestudzoną żelatynę. Wyrównujemy, posypujemy kakao oraz startą czekoladą. Każdą porcję dekorujemy dodatkowo pokrojonym batonem.




2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.