Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

poniedziałek, 25 lutego 2019

Oszukane faworki (z ciasta francuskiego)

W tym roku wyjątkowo nie chce mi się robić ciężkich i ociekających tłuszczem pączków, oponek itp, więc poszłam na łatwiznę i z kawałka ciasta francuskiego nasmażyłam faworków. Zdaję sobie sprawę, że i one mają w sobie niemało kalorii, ale przynajmniej nie mam pęcherzy na palcach od uderzania wałkiem w ciasto ;)
A tak serio, to zakupione jakiś czas temu ciasto było 2 dni po terminie, więc nie chcąc wywalać (bo nie mam tego w zwyczaju) wykorzystałam właśnie w ten sposób. Na osłodę użyłam cukru różanego w pudrowej wersji i słodki poczęstunek miałam z głowy ;) Zdecydowanie nie są to te same faworki, co tradycyjne, z pęcherzykami powietrza, chrupiące i łamiące się nawet pod delikatnych naciskiem, ale jeśli chcecie mieć czyste sumienie, że jednak coś się na ten Tłusty Czwartek przygotowało i w miarę czyste ręce, to szczerze polecam ;) Cukier różany można oczywiście zastąpić zwykłym cukrem pudrem ;) Możecie też gotowe faworki posmarować roztrzepanym z łyżką mleka żółtkiem, ale nie jest to konieczne. Różnica jest tylko w kolorze- z żółtkiem są zdecydowanie ciemniejsze niż te bez.
Wybór pozostawiam Wam! Jeśli jednak chcecie coś tradycyjnego, to po pyszne pączki, chrusty i słodkości zapraszam TUTAJ. Jest w czym wybierać, zaręczam!


Składniki na ok 30sztuk:

1 płat ciasta francuskiego
Cukier puder lub zmielony cukier różany
Opcjonalnie 1 żółtko i 1 łyżka mleka


Sposób przygotowania:

Płat ciasta francuskiego (u mnie XXL) rozwijamy i radełkiem dzielimy na paski o szerokości 2-2½cm. Każdy pasek dzielimy na dwie części nacinając je po ukosie. Na środku robimy pionowe nacięcie i przeplatamy jeden koniec ciasta pod spód, wywijając je z powrotem do pozycji wyjściowej.
Tak przygotowane faworki możemy posmarować żółtkiem (po upieczeniu będą ciemniejsze) lub włożyć od razu do nagrzanego do 200⁰C piekarnika na ok 10 minut. Przestudzone posypujemy cukrem pudrem lub zmielonym cukrem różanym.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.