Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

wtorek, 5 lutego 2019

Nalewka z mandarynek

Dodając wczoraj zdjęcia nalewki na instagramie, nie sądziłam że wzbudzę nią aż taki zachwyt :) Nie sposób Wam odmówić, dlatego zabrałam się w końcu za spisanie przepisu, zdjęcia i oto jest. 
Przyznam Wam, że zrobiłam ją przed świętami, a dopiero jakiś tydzień temu zaczęła mi smakować... Próbowałam przez dwa razy wcześniej, jakoś po 2 i 3 tygodniach, ale zdecydowanie za bardzo jeszcze czuć było alkoholem, a za mało owocami. Teraz myślę, że jest całkiem ok, choć z dnia na dzień smakuje co raz bardziej i jest jej co raz mniej ;)
Fajnie smakuje też w połączeniu z sokiem z granatów ;)
Skorzystajcie i przygotujcie ją jeszcze teraz, póki owoce mają najlepszy smak!


Sok wyciśnięty z 3½ kg mandarynek

400ml wody
1½ szklanka cukru
250ml spirytusu
½l czystej wódki
Ewentualnie kilka goździków

Sposób przygotowania:

Mandarynki wyparzamy, a następnie wyciskamy z nich sok. Stawiamy na małym ogniu i dodajemy cukier. Mieszamy do rozpuszczenia się cukru- ok 10 minut. Studzimy.
Przestudzony sok przelewamy do wysokiego, wielkiego słoika, dolewamy spirytus, wódkę oraz wodę. Jeśli chcemy- także goździki. Zakręcamy i przenosimy w chłodne miejsce na minimum tydzień- im dłużej, tym lepiej.
Gotową nalewkę przecedzamy przez sitko, by pozbyć się pozostałości owoców, a następnie przelewamy alkohol do butelek. Przechowujemy w ciemnym, chłodnym miejscu.



1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.