Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 20 lipca 2019

Sernikobrownie z owocami i malinową pianką

Nastal weekend, więc mam dla Was kolejne słodkie propozycje, które z pewnością podbiją Wasze serca. Na pierwszy ogień coś dla miłośników brownie i pieczonych serników. Połączenie tych dwóch ciast uwielbiam, ale nie wiedziałam, że dodanie do tego duetu owocowego delikatnego sernika na zimno będzie tak smacznym rozwiązaniem! 
Sezon na owoce leśne jest w pełni, więc grzechem byłoby nie skorzystać. Tym bardziej, że maliny rosną w sadzie Rodziców, a borówki w naszym własnym. Choć krzaków sporo, to dzieci skutecznie dbają o to, by Mama nie miała co zbierać i mrozić. 


Korzystając z tego dobrodziejstwa postanowiłam poszaleć i upiec sernik, który zostanie na dłużej nie tylko w naszych boczkach, ale i pamięci. Nie będę ściemniać, że udał się za pierwszym razem, bo pierwsza próba okazała się klęską i niewypałem niemal totalnym. Chciałam upiec ciasto czekoladowe na serniku, a później całość obrócić. Obracać nie było jak, bo choć boki w smaku super, to środek był niczym lawa wypływająca z krateru :D Piekłam długo, ale jednak chyba i tak za krótko... 
W tej wersji ciasto biszkoptowe z proszkiem do pieczenia zamieniłam na brownie, które wcześniej dodatkowo podpiekłam. Trzy różne smaki, składające się w całość. Tego nie możecie nie spróbować!


Składniki na tortownicę o śr.17cm

Brownie:
100g czekolady desrowej
70g masła min.82%
1 jajko
szklanki drobnego cukru
1 łyżka czarnego kakao
50g mąki
Szczypta soli
Opcjonalnie- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia- jeśli chcemy by nasze brownie nie było ciężkie, zbite (jak u mnie- ale ja takie właśnie lubię)

Sernik:
250g twarogu sernikowego President z mascarpone
2 jajka
½ szklanki cukru
1 łyżeczka esencji waniliowej
1 pełna łyżka (z „kopką”) mąki ziemniaczanej+ łyżeczka do obtoczenia owoców
Garść świeżych malin
Garść świeżych borówek

Pianka malinowa:
1 galaretka malinowa
150ml wrzątku
250g twarogu sernikowego President z mascarpone
3 łyżki cukru pudru
Dodatkowo:
Świeże owoce, listki mięty i białe perełki do dekoracji

Sposób przygotowania

Brownie:
Czekoladę z masłem rozpuszczamy w kąpieli wodnej, studzimy. Jajko ubijamy na puch z cukrem. Do gładkiej masy wolnym strumieniem wlewamy czekoladę, mieszamy. Mąkę przesiewamy z kakao (opcjonalnie także proszkiem do pieczenia) i szpatułką delikatnie mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Przelewamy na blaszkę, której spód wyłożyliśmy papierem do pieczenia. Wstawiamy do nagrzanego do 170⁰C na 15 minut. W tym czasie przygotowujemy sernik.

Sernik:
Żółtka, cukier, ser oraz esencję waniliową miksujemy na jednolitą masę. Dodajemy mąkę ziemniaczaną, mieszamy. Z białek ubijamy pianę ze szczyptą soli i delikatnie łączymy ją z masą twarogową. Dodajemy także obtoczone i pozbawione nadmiaru mąki owoce. Przelewamy na podpieczone brownie i pieczemy 45 minut. Upieczone ciasto pozostawiamy najlepiej kilka godzin w piekarniku, aż całkowicie ostygnie.

Pianka malinowa:
Gdy ciasto będzie zimne zabieramy się za piankę. Galaretkę rozpuszczamy w gorącej wodzie i studzimy. Tężejącą galaretkę łączymy z serem twarogowym z mascarpone oraz cukrem pudrem. Wylewamy na wierzch sernika. Pozostawiamy do stężenia, a następnie dekorujemy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.