Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

piątek, 2 września 2016

Zupa grzybowa na prawdziwkach

Jak u Was z grzybami w tym roku? Bo co rusz słyszę, że gdzieś jest ich mnóstwo, a z drugiej strony, że nie rosną wcale... Na szczęście u mnie było ich wystarczająco i Mężuś naniósł i nasuszył. 

Obowiązkowo też przygotowałam zupę grzybową, w końcu coś mu się należy za to zbieranie ;)
Ja obeszłam się smakiem. Ze względu na karmienie piersią, odpuściłam, z obawy przed nieprzespaną nocą. Nie byłabym jednak sobą gdybym choć łyżki nie spróbowała... Żałuję tylko że kilku suszonych grzybków nie wrzuciłam do gotującej się zupy. Nadałaby jej jeszcze lepszego aromatu.


Składniki:

1,5 litra bulionu drobiowo- warzywnego
2 marchewki
2 średniej wielkości ziemniaki
400g świeżych prawdziwków
1 łyżka oleju rzepakowego
1 średnia cebula
70ml słodkiej 30% śmietanki
100g makaronu np. kokardka
sól, pieprz do smaku
pęczek natki pietruszki


Sposób przygotowania:

Prawdziwki obieramy, myjemy i kroimy na mniejsze kawałki. Zalewamy wodą, dodajemy odrobinkę soli i gotujemy do miękkości. Ziemniaki i marchew gotujemy w bulionie (może być z dnia wcześniejszego). Cebulę rumienimy na patelni z dodatkiem łyżki oleju. Przekładamy do garnka z bulionem. Wyciągamy marchew, a całą resztę miksujemy. Ugotowane grzyby wraz z wywarem przekładamy do zupy, dodajemy marchew, posiekaną natkę pietruszki oraz ugotowany al dente w osolonej wodzie makaron. Zaprawiamy słodką śmietanką i doprawiamy solą oraz pieprzem.


1 komentarz:

  1. ja to samo słyszę o grzybach w tym roku. Pani, u której kupuje jajka wiejskie mówi, że u niej nie ma grzybów, a u mnie rosną jak szalone :)
    Zupka pyszna!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.