Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 31 sierpnia 2016

Sałatka jarzynowa bez jajek

Sałatka jarzynowa kojarzy mi się z dzieciństwem, bo pamiętam, mając te kilka lat, że była przygotowywana na każde święta. Później gdzieś się przejadła, a jej smak przebiły nowe, dotąd mi nieznane jak np. gyros. 
Powróciłam do niej kilka lat temu, gdy poznałam swojego Męża ;) Okazało się, że ta najbardziej mu smakuje, więc cóż było zrobić- skoro mówią, że przez żołądek do serca...

Ostatnio pokusiłam się o jej lekką modyfikację i oto jest! Bez jajek, ale z dodatkiem szynki konserwowej. Obawiałam się braku jajek, ale teraz już wiem, że spokojnie można  się bez nich obejść.


Składniki:

250g marchwi (waga przed obraniem)
250g korzenia pietruszki (przed obraniem)
150g korzenia selera (przed obraniem) lub mały słoiczek selera konserwowego
3 średniej wielkości ziemniaki
2 ogórki kiszone
1 duże jabłko
200g szynki konserwowej
1 puszka groszku konserwowego
4 łyżki majonezu
sól, pieprz do smaku
Sposób przygotowania:
Warzywa: marchew, pietruszkę, ziemniaki i seler umyć i ugotować do miękkości. Obrać ze skórek i pokroić w kostkę. Obrać i pokroić w kostkę także jabłko, ogórki i szynkę. Dodać odcedzony groszek konserwowy, majonez oraz przyprawić solą i pieprzem. Wymieszać i pozostawić przed podaniem na kilka godzin w lodówce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.