Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 21 lutego 2018

Krokiety ziemniaczane z pieczarkami i serem

Po ciężkiej i nieprzespanej nocy, w końcu siadam z drugą już kawą i mam nadzieję, że Adaś się nie obudzi i pozwoli napisać post do końca. Bo wiecie... próbowałam już dwa razy. Najpierw wczoraj wieczorem, w sumie to nocą, bo coś koło 23 i udało mi się napisać cały "tytuł", po czym Adaś obudził się z donośnym Maammmmaaaa i z tym Maammmaaaa na ustach siedziałam dobrych kilka godzin zanim zasnął, a drugi raz udało mi się tylko otworzyć uprzednio zamknięty i zapisany post z tytułem. Sukces, nie?
Dlatego teraz, bez zbędnych ceregieli muszę w miarę szybko wszystko ogarnąć, bo naprawdę chciałabym w końcu podzielić się z Wami tymi krokietami! 
Nie jest to mój pomysł i nawet nie zagłębiam się dokładnie czyj, ale ja podpatrzyłam go u Asi z bloga Smakołyki Asi. Spodobały mi się do tego stopnia, że wiedziałam, że przyjdzie ten moment i je wypróbuję. Asia proponowała z surówką, ale ja podałam z sosem czosnkowym i uważam to za równie dobre rozwiązanie. 
Jeśli więc zostanie Wam trochę ziemniaków z obiadu, to zróbcie choćby na próbę kilka krokietów i przekonajcie się sami, że warto następnym razem obrać ich jeszcze więcej:)

Składniki na 8 sztuk

Krokiety:
1 kg ziemniaków
1 łyżeczka soli
1 jajko
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
Szczypta pieprzu

Nadzienie:
500g pieczarek
1 cebula biała
200g sera żółtego

Dodatkowo:
Bułka tarta do panierowania
Olej do smażenia

Sposób przygotowania:

Ziemniaki obieramy i kroimy na mniejsze kawałki. Zalewamy wodą, dodajemy sól i gotujemy do miękkości. Wodę odlewamy a ziemniaki pozostawiamy na ok 20 minut do przestudzenia po czym przepuszczamy przez praskę, dodajemy jajko, obie mąki oraz odrobinę pieprzu. Wyrabiamy na gładkie ciasto, byle nie za długo.
W międzyczasie jak ziemniaki stygną, przygotowujemy farsz.
Cebulkę obieramy i drobno siekamy. Podsmażamy na łyżce oleju. Dodajemy pokrojone pieczarki i doprawiamy solą oraz pieprzem. Smażymy do odparowania całego płynu.
Przygotowane ciasto dzielimy na 8 równych części. Dłonie delikatnie oprószamy mąką i rozpłaszczamy każdy kawałek na grubość ok 1cm. Na środek nakładamy kawałek sera (u mnie plaster ok 2x6cm i grubości 4mm) oraz część podsmażonych pieczarek, zlepiamy boki oraz końce i rolujemy nadając kształt krokieta. Panierujemy w bułce tartej i smażymy na rozgrzanym oleju na złoty kolor. Podajemy w towarzystwie ulubionego sosu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.