Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 26 września 2018

Mini serniczki z gruszkami

Sezon na gruszki w pełni. Są pyszne, dojrzałe i takie słodkie, że w zupełności można by nimi zastąpić codzienne słodkości. Jednak nie u mnie ;) Mi zawsze mało słodyczy dlatego już jakiś czas temu przygotowałam takie mini serniczki, zapiekane w kokilkach. Inspirowałam się przepisem Karoliny z bloga Smyk w kuchni i powiem szczerze, że deser niczego sobie, a jego przygotowanie, to przysłowiowa bułka z masłem! 
Jeśli w jakiś chłodny, ponury dzień stwierdzisz, że masz ochotę właśnie na coś prostego, a zarazem nietypowego lub jeśli znajomi zapowiedzą się, że za 2 godziny wpadną na kawę, to ten deser w mgnieniu oka przygotujesz. Dziś co prawda słońce ponownie wyjrzało zza chmur, więc i piekarnika nie chce się odpalać, ale nocne przymrozki i codzienna słota zbliża się nieubłaganie... więc zapiszcie przepis, by nie zapomnieć o nim w kryzysowej chwili ;)


 
Składniki na 4 kokilki:

2 jajka
50g masła
2 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka cukru waniliowego
250g białego sera półtłustego
1 pełna łyżka proszku bydyniowego
4 gruszki
Cukier puder

Sposób przygotowania:

Masło ucieramy z cukrem pudrem, a następnie z jajkami, cukrem waniliowym, zmielonym lub przeciśniętym przez praskę białym serem oraz proszkiem budyniowym.
Kokilki smarujemy masłem, a z obranych gruszek usuwamy od spodu gniazda nasienne. Napełniamy foremki masą serową, układamy gruszkę i ustawiamy na większej blaszce. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180⁰C. przez ok 40 minut. Studzimy w uchylonym piekarniku, a przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.