Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 6 marca 2019

Ryba zapiekana z pieczarkami i cebulką

Dziś wielu z Was zastanawia się "Co na obiad?" Sama zresztą się nad tym zastanawiałam, bo akurat jestem z tych osób, które wszelkich postów starają się trzymać i przestrzegać. W Popielec nie uświadczysz u mnie żadnego mięsa i słodyczy. No chyba, że dzieci strasznie o nie ględzą...
Dziś u mnie będą pierogi ruskie z pieczarkami i chyba krupnik na rosołku, a Was zapraszam na rybkę!


Składniki:
 
2 filety bez skóry z miruny
Ok 10 pieczarek
2 czerwone cebule
15g tartego parmezanu
Sok z ½ cytryny
Sól, pieprz do smaku
Odrobina świeżego lub suszonego tymianku
Rukola, oliwa do podania
Masło do wysmarowania formy

Sposób przygotowania:

Filety delikatnie myjemy i osuszamy, by nie uszkodzić i rozerwać. Dzielimy na 4 kawałki. Formę do zapiekania smarujemy masłem, układamy rybę, skrapiamy sokiem z cytryny, delikatnie solimy, posypujemy pieprzem i tymiankiem. Na wierzchu układamy pokrojone, podgotowane i dobrze odsączone z wody pieczarki, posiekaną cebulę i połowę parmezanu. Zapiekamy pod folią aluminiową przez ok 25 minut w temperaturze 170⁰C. Gotową, jeszcze ciepłą rybę posypujemy resztą parmezanu, przekładamy na półmisek wyłożony sałatą, skrapiamy oliwą z oliwek i podajemy do stołu w towarzystwie np. ziemniaków.





4 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.