Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

wtorek, 5 marca 2019

Syrop daktylowy

Nieraz przechadzając się między sklepowymi półkami w ręce wpadnie mi coś, co "na pewno" się przyda. To "na pewno" tak później siedzi w szafce, tudzież lodówce i czeka jak na zbawienie aż się za nie wezmę. Podobnie było z paczką daktyli, które w pierwszym momencie od razu wiedziałam na co przerobię, a po powrocie z zakupów myślałam po co ja je wzięłam... Swoje w końcu odleżały. Cały caluteńki rok! W końcu jakiś czas temu wpadł mi w oko pomysł na domowe słodziwo z daktyli i powiedziałam: "Ja nie teraz, to kiedy?" Zalałam owoce i czekałam jak na zbawienie, by w końcu móc je zmiksować. 
Prawda jednak okazała się brutalna, bo mój syrop w niczym nie przypominał tego ze zdjęcia... No nie tak miało być! Wybrnęłam jednak, odparowując go na małym ogniu do odpowiedniej gęstości. 
Nie przypomina tego, który możemy dostać w sklepie, ale zaręczam że sprawdza się doskonale!




Składniki:

250g daktyli bez pestek
400ml wody

Sposób przygotowania:




Daktyle zalewamy gorącą wodą, przykrywamy i pozostawiamy na kilka godzin, ok 2-3 powinny wystarczyć. Po tym czasie przelewamy całość do blendera kielichowego i miksujemy kilka minut do uzyskania gładkiej konystencji. By syrop był jeszcze gęściejszy, całość przelewamy do garnka z grubym dnem i podgrzewamy na małym ogniu, mieszając, by nic nie przywarło. Gotowy syrop przekładamy do oczyszczonych i suchych słoiczków, a następnie wkładamy do lodówki.


1 komentarz:

  1. i to jest pomysł, ja zawsze moczę i blenduję po kilka daktyli gdy potrzebuję słodzidła, ale przy najbliższej okazji zrobię sobie taki syrop :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.