Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

czwartek, 14 marca 2019

Słoneczka z marmoladą różaną

Nie raz i nie dwa wspominałam Wam o tym jak to ciężko dogodzić mojemu Małżonkowi, mając oczywiście na uwadze kwestię domowym wypieków ;) No taka z niego cholera, że jak kupi ciastka, to pieje z zachwytu i im mniej mają wspólnego z naturalnością tym lepiej mu smakują, a na moje wypieki przymyka wzrok, traci węch i nawet słuch jak mu mówię "Spróbuj!". Ręce z tego powodu opadły mi niejednokrotnie, humor popsuł się dziesiątki razy, a w setkach zliczyłby wszystkie wyrzuty jakie w myślach mu prawiłam z tego powodu. Mało tego, czasami, nawet częściej niż czasami, myślę sobie przez to, że to ze mną coś jest nie tak i ta cała reszta, która te słodkości je, robi to na pewno z czystej uprzejmości, sympatii (?) i nic poza tym! Że im także nie smakuje, ale mają ciut więcej dystansu do mnie, by mi w pełni świadomie i bez obaw móc powiedzieć otwarcie "Daj se siana, nie piec więcej!" No nie zdarzyło się jeszcze, a każdy raczej zawsze chwali, że smaczne i nie ma to jak właśnie domowe. Wszyscy tylko nie Pan Mąż!
Obserwując go i to, nad czym zachwyca się najbardziej, doszłam pewnego razu do wniosku, że są to słoneczka, ale uwaga! Nie mogą być "byle jakie", a z różanym nadzieniem w środku.
Sprawdziłam kilka wersji przepisów w swojej kuchni i ta wydaje mi się być najbardziej godną polecenia. Lukier podczas pieczenia nie odrywał się od ciastek, co ma ogromne znaczenie w efekcie końcowym. Przełożone marmoladą i złożone były bardzo zgrabne i ... co najważniejsze ;) Posmakowały Mężowi! Dogodziłam :) Brawo ja 🙈





Składniki:
 
200g masła
3 żółtka
350g mąki pszennej
Szczypta soli
1 łyżka kwaśnej śmietany 18%
Lukier:
1 białko
Ok 150g cukru pudru

Dodatkowo:
Marmolada różana do przełożenia ciasteczek
Wiórki kokosowe do obtoczenia

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki na ciasto zagniatamy ręcznie lub przy użyciu miksera z końcówką do ugniatania. Chłodzimy w lodówce min. 30 min, a następnie wałkujemy na grubość ok 3mm i wycinamy okrągłe kółeczka.
Z białka i cukru pudru ucieramy lukier. Smarujemy cieniutką warstwą każde kółeczko i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180⁰C na ok 15 minut (do lekkiego zrumienienia). Studzimy.
Ciasteczka sklejamy ze sobą za pomocą marmolady, bezą na zewnątrz. Dociskamy delikatnie, by nie uszkodzić chrupiącego i delikatnego lukru i obtaczamy w kokosie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.