Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

czwartek, 20 lutego 2020

Pączki na serku homogenizowanym (w 30 minut)

Tłusty Czwartek rządzi się swoimi prawami. Chciałam uczcić go należycie, prawdziwym pączkiem z nadzieniem różanym, ale niestety. W moim sklepie takowej konfitury nie przewidzieli, a nie pomyślałam wcześniej by się odpowiednio zaopatrzyć. No nic, odpuściłam i stwierdziłam, że przynajmniej bez wyrzutów sumienia kupię i nie będę stać przy garach. Ale i tu rozczarowanie, bo takowych nie znalazłam, by miały na wierzchu najzwyklejszy cukier puder, a w środku odrobinę róży. Zrezygnowana sięgnęłam po te z adwokatem, a w drodze do domu postanowiłam, że przynajmniej zrobię te z serka homogenizowanego. Jak pomyślałam, tak uczyniłam. Obtaczać w cukrze pomagał dzielnie Adaś, zadowolony, że sam coś mógł też zrobić. 
Całość, łącznie z posprzątaniem kuchni zajęła nam jakieś 30 minut, więc spokojnie polecam jeszcze na dzisiejsze popołudnie!



Składniki na jeden duży talerz:

2 opakowania serka homogenizowanego waniliowego
3 jajka
1 łyżeczka pasty waniliowej lub ziarenka z laski wanilii
(w tym wypadku nie polecam cukru waniliowego)
Szczypta soli
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1½ szklanki mąki tortowej

Dodatkowo:
Ok 750ml oleju do smażenia
½ szklanki drobnego cukru kryształu
1 pełna łyżka cynamonu

Sposób przygotowania:

Olej rozgrzewamy w rondelku lub na patelni do temperatury 170ºC. Jeśli nie mamy termometru możemy sprawdzić temperaturę wrzucając kawałek surowego ziemniaka lub odrobinę ciasta i jeśli wypłynie od razu na wierzch, tzn że tłuszcz jest odpowiednio gorący.
W tym samym czasie, co olej się nagrzewa, my przygotowujemy ciasto. Mieszamy rózgą kuchenną serki homogenizowane z całymi jajkami, szczyptą soli i pastą waniliową. Nastepnie stopniowo dodajemy przesianą z proszkiem mąkę i mieszamy do połączenia. Zanurzoną uprzednio w oleju małą łyżeczką nabieramy porcję ciasta i wrzucamy na gorący olej. Pączki praktycznie same się obracają co jakiś czas, dlatego pilnujemy tylko by się nie przypaliły. Złote wykładamy na papierowy ręcznik i jeszcze ciepłe obtaczamy w cukrze wymieszanym z cynamonem. Smacznego!



1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.