Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

piątek, 29 maja 2015

Lody czekoladowo- bananowe

W końcu zaświeciło słoneczko i można spokojnie spędzać czas na polu :) Ale żeby ten czas spędzać przyjemnie, to proponuje do towarzystwa porcyjkę domowych lodów bananowo- czekoladowych. Mam nadzieję, że posmakują Wam równie mocno jak mi :)



Składniki:

2 banany
1/2 tabliczki klasycznej gorzkiej czekolady Goplana
300ml mleka
200ml śmietany 30%
80g cukru pudru


Sposób przygotowania:

Banany obieramy ze skórki i rozdrabniamy widelcem. Czekoladę ścieramy na tarce na drobne wiórki. Śmietanę ubijamy na sztywno. Dodajemy mleko i cukier puder, miksujemy aż składniki się połączą. Do ubitej śmietanki z mlekiem i cukrem dodajemy rozdrobnione owoce i czekoladę. Mieszamy całość mikserem i przelewamy do plastikowego pudełka. Wkładamy do zamrażarki i co godzinę mieszamy aż lody nabiorą odpowiednią konsystencję. Podajemy np z biszkoptami lub w lodowych wafelkach.


 Jeśli mamy maszynkę do lodów, to śmiało możemy przelać naszą masę do misy i w niej zamrażać. 
Ja kolejne lody przygotuję właśnie w niej, mam nadzieję że też będą dobre, bo sprzęt dopiero zakupiony i nie miałam jeszcze przyjemności z nim współpracować :D


Z czekoladową nutą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.