Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

piątek, 17 lipca 2015

Pierogi z borówkami

Jest lato, są borówki, więc obowiązkowo muszą być pierożki. By jednak troszkę je sobie urozmaicić, do ciasta pierogowego dodałam odrobinę mleka w proszku. Są dzięki temu bardziej wyraziste w smaku i jak dla mnie delikatniejsze. Zrobiłam malutką porcyjką, bo coś ok 25 sztuk, ale przy "kombinowaniu" nie ma co szaleć, bo nigdy się nie wie, co wyjdzie :) Teraz śmiało można podwoić lub nawet potroić składniki, bo o ile porcja to 12 sztuk, to nie każdy zadowoli się taką ilością. Sama zresztą zjadłam ich więcej... Oluś też miał swój debiut z pierogami i chyba posmakowały, bo zjadł całe 2 :)

Pierożki polecam, bo są jak najbardziej smaczne :)


Składniki:

Na ok 25-30 sztuk:
150g mąki + do podsypywania
3 płaskie łyżki mleka w proszku
4 łyżki oleju
1 małe jajko
120ml bardzo ciepłej przegotowanej wody
1/2 płaskiej łyżeczki soli
300g borówek leśnych

Dodatkowo:
śmietanka 30%
cukier kryształ


Sposób przygotowania: 

Mąkę przesiać, wymieszać z mlekiem w proszku. Na środku zrobić wgłębienie, dodać jajko oraz olej i sól. Rozbełtać, uważając by nie wyciekło poza mąkę, a następnie powoli dolewać wodę cały czas siekając. Ciasto zarobić, jeśli trzeba dobrze podsypać mąką. Wałkować na ok 4mm placek i wykrawać szklanką kółka. Na środek układać borówki i zlepiać delikatnie by nie puściły soku. Gotować od razu w osolonej wodzie ok 2 minuty od momentu wypłynięcia na wierzch. Podawać polane śmietanką i posypane cukrem kryształem.


 Smacznego!


1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.