Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

czwartek, 16 kwietnia 2020

Placuszki na białkach

Przygotowałam je już jakiś czas temu. Po karnawałowych wypiekach miałam w zamrażarce spory zapas białek i chciałam je "jakoś" zużyć. Nie uśmiechało mi się robić bezy, bo ona najzwyczajniej w świecie nie chce mi wyjść i trochę się jej boję ;) Mogłam zrobić babkę, ale też jakoś nie miałam na nią ochoty dlatego postawiłam na coś prostego, czyli poniższe placuszki. U mnie były na obiad dla dzieci, ale spokojnie można zrobić na śniadanie lub podwieczorek. Podane z dodatkami- dżemem, kremem czekoladowym czy owocami będą smakować największym łasuchom!


Składniki:

200g białek (użyłam rozmrożonych)
Szczypta soli
5 łyżek cukru
1 łyżeczka pasty waniliowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka mąki
½ szklanki owoców leśnych obtoczonych w macę i pozbawionych jej nadmiaru
Olej do smażenia
Cukier puder do posypania po wierzchu

Sposób przygotowania:

Białka ubijamy z solą na sztywną pianę. Dodajemy partiami cukier, pastę waniliową, a następnie mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Na samym końcu, tuż przed smażeniem dodajemy owoce. Mieszamy i łyżką nabieramy porcję na rozgrzany tłuszcz. Smażymy na złoty kolor z obu stron, a przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.





4 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.