Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

wtorek, 7 kwietnia 2020

Krem z pieczarek i białej fasoli

Czasami mam tak, że kupię coś, a później za bardzo nie mam do czego wykorzystać, a termin ważności nieubłaganie się kończy. Tak było i teraz, kiedy przy porządkach w szafce znalazłam puszkę białej fasoli. Stwierdziłam, że skoro już wpadła w moje ręce, to dodam ją do kremu pieczarkowego, który miałam zamiar przygotować. Pomysł okazał się całkiem niezły, bowiem fasoli w ogóle nie czuć, ale rozdrobniona świetnie zagęściła zupę. Nie było też żadnych łupinek które mogłyby denerwować w trakcie jedzenia. Z dodatkiem chrzanu mogą być fajną alternatywą na świąteczny obiad, zresztą zobaczcie sami :)



Składniki dla 4 osób:

750ml bulionu
400g pieczarek
1 duża cebula
1 łyżka masła
1 puszka białej fasoli
1 łyżka chrzanu
Sól, pieprz do smaku
Natka pietruszki i groszek ptysiowy do podania

Sposób przygotowania:

Bulion podgrzewamy na małym ogniu. Na patelnię dajemy łyżkę masła i posiekaną cebulę. Gdy się zrumieni dodajemy pokrojone w plastry pieczarki i smażymy aż zmiękną i puszczą wodę. Przelewamy całość do bulionu, dodajemy odcedzoną białą fasolkę. Gotujemy 15 minut na małym ogniu, po czym odlewamy troszkę i mieszamy z chrzanem. Wlewamy z powrotem do garnka, mieszamy i miksujemy blenderem do uzyskania gładkiego kremu. Doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z posiekaną natką pietruszki i groszkiem ptysiowym lub grzankami.


1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.