Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 8 sierpnia 2015

Ananasowo-kokosowe tiramisu na rauszu

Kolejne pyszne, słodkie ciacho z jednym z likierów Canari. Tym razem wykorzystałam (prawie w całości) butelkę o smaku Pinacolada. Co z tego powstało zobaczycie już poniżej. 
Dodam jeszcze, że do przygotowania nie trzeba włączać piekarnika, bo spokojnie można użyć gotowych (równie smacznych) biszkoptów do tiramisu. No chyba że ktoś koniecznie chce się piec w kuchni razem z domowym biszkoptem :D W te upały jednak odradzam :)



Składniki:


1 opakowanie gotowych biszkoptów do tiramisu (3 warstwy- 350g)
1 puszka ananasa krojonego (waga netto 565g)
150g wiórek kokosowych
60g herbatników kakaowych
20g budyniu śmietankowego
300ml likieru Canari pinacolada


Sposób przygotowania:

1. 100g wiórek kokosowych zalewamy 250ml likieru pinacolada, mieszamy odkładamy do lodówki na min. godzinę. Biszkopty rozkładamy na papierze do pieczenia i nasączamy za pomocą łyżki pozostałym likierem z każdej strony. 
Sok z ananasa odcedzamy. Powinno go być ok szklanki. 1/3 odlewamy i mieszamy z budyniem śmietankowym, po czym wlewamy do gotującej się reszty soku. Studzimy, a następnie mieszamy z kokosem nasączonym likierem. Masę schładzamy ok 15 minut w lodówce.  
Herbatniki drobno kruszymy, a resztę kokosu delikatnie rumienimy na patelni. 


2. Przełożenie: 1 płat biszkoptu - 1/3 masy ananasowo-kokosowej - 1/3 pokruszonych herbatników- 2 płat biszkoptu - 1/2 masy ananasowo-kokosowej - 1/2 pokruszonych herbatników - 3 płat biszkoptu. Pozostałą masę łączymy z ananasem z puszki oraz resztą pokruszonych herbatników i wykładamy na wierzch lekko dociskając. Boki wygładzamy i całość posypujemy uprażonymi wiórkami kokosowymi. Schładzamy w lodówce najlepiej kilka godzin.


 Dobrze schłodzone ciasto powinno się bez problemu kroić :)


http://www.henkell-polska.pl/index_branzowy.php

4 komentarze:

  1. ślicznie podane! takiego tiramisu "ulepszonego" jeszcze nigdy nie jadłam, a zapowiada się naprawdę świetnie. gratuluję pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pięknie podane! Mniam :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne! Poproszę porcyjkę :) Jedno pytanko: gdzie kpić biszkopty do tiramisu? Nawet nie wiedziałam że takie są :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daga dzięki :) Ja też nie wiedziałam, ale że dostałam ostatnio, to postanowiłam wykorzystać. Miałam dokładnie te z dan cake http://www.dancake.pl/produkty/polprodukty/spody-tortowe/95

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.