Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

niedziela, 30 sierpnia 2015

Ciasto z budyniową masą jabłkową

Często zdarza mi się mrozić białka, ale nigdy nie miałam na nie dobrego pomysłu. Z pomocą przyszła mi Dorotka, która na swoim blogu dodała wpis o tym, jak można je wykorzystać. Pomysł spodobał mi się od razu, ale sama realizacja trochę odłożyła się w czasie. 
Ciasto nie jest ani skomplikowane, ani zbytnio pracochłonne. 
Najtrudniejszym dla mnie było... przecięcie biszkoptów :D Ponieważ przepis czytałam dużo wcześniej, to w dniu samego wykonania zrobiłam tak jak mi się wydawało, że ma być :) Czyli biszkopty przecięłam na dwa blaty, a nie jak to pisała Dorotka na pół... Na szczęście nic się nie złamało, dziura się nie zrobiła, a kremu- choć mniej wystarczyło na cały wypiek. 



Składniki:

Na blaszkę 24x36cm:

2 biszkopty:
12 białek
2 łyżeczki proszku do pieczenia
12 łyżek cukru
10 łyżek oleju
12 łyżek mąki pszennej

Krem:
1,5kg jabłek
6 łyżek cukru kryształu
2 budynie śmietankowe
2 łyżeczki cynamonu
200ml wody

Dodatkowo:
cukier  puder do posypania wierzchu


Sposób przygotowania:

1. Biszkopty:
Podane składniki dzielimy na dwie części. Najpierw przygotowujemy pierwszy biszkopt, a następnie w trakcie pieczenia przygotowujemy drugi.
Białka ubijamy ze szczyptą soli. Dodajemy cukier i olej i miksujemy na najwolniejszych obrotach. Na końcu dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Mieszamy drewnianą łyżką i wykładamy na wyłożoną papierem blaszkę. Pieczemy w nagrzanym do 180st C piekarniku ok 15-18minut. Tak samo postępujemy z pozostałymi składnikami. Gotowe, przestudzone ciasto przekrawamy wzdłuż na cieniutkie placki lub- tak jak robiła Dorotka, kroimy je przez pół zmniejszając wtedy wielkość ciasta do 24x18cm.



2. Krem:
Obrane i pozbawione nasion jabłka ścieramy na grubych oczkach tarki. Dodajemy cukier, cynamon oraz 100ml wody i stawiamy na małym ogniu co jakiś czas mieszając. W pozostałej wodzie rozpuszczamy budynie. Po ok 15 minutach gotowania, łączymy rozrobiony budyń z masą jabłkową i cały czas mieszając doprowadzamy do zagotowania. Gorącym kremem przekładamy placki, lekko dociskamy i odkładamy do całkowitego stężenia. Zimne ciasto posypać cukrem pudrem.



2 komentarze:

  1. Wow, wygląda na prawdę efektownie, nawet bym powiedziała, że lepiej wygląda z tymi 3 warstwami ;). U mnie również dzisiaj przepis na wykorzystanie 12 białek. A przepis, jak dla mnie do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.