Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

wtorek, 18 sierpnia 2015

Cukinia a'la ananas

Dostałam kiedyś od Mamy sporo cukinii. Chciałam zrobić z niej coś, czego nigdy nie robiłam. W oko wpadł mi przepis na cukinię marynowaną a'la ananas, którą później można wykorzystać do słodkich wypieków lub sałatek. Zaryzykowałam, zrobiłam i już sprawdziłam czy naprawdę jest dobra. 
Na ur Olusia przygotowałam sałatkę właśnie z tą cukinią. Była pyszna, więc przepis też niedługo dostaniecie... Póki co zaopatrzcie się w cukinię i zróbcie choćby kilka słoiczków na próbę, bo mówię Wam że warto!


Składniki:

Na ok 7 słoików (ok 700ml)
2.5 kg cukinii (po obraniu i wydrążeniu)
1,5l wody
1 kg cukru
40g domowego cukru waniliowego (ewentualnie z torebki)
4 goździki
3 łyżeczki kwasku cytrynowego
2 laski wanilii


Sposób przygotowania:

Cukinię obieramy, wydrążamy pestki i kroimy w kostkę. Wodę gotujemy z kwaskiem cytrynowym i zalewamy przygotowaną cukinię. Przykrywamy i odstawiamy na cały dzień w chłodne miejsce. Następnego dnia przecedzamy cukinię, a do odcedzonej zalewy dodajemy cukier kryształ oraz waniliowy, goździki oraz przekrojone wzdłuż na pół laski wanilii. Doprowadzamy do wrzenia, wrzucamy ponownie cukinię i gotujemy ok 5 minut. Tak przygotowaną cukinię przekładamy do wyparzonych słoiczków, zakręcamy i pasteryzujemy ok 10 minut.


Przekładając cukinię do słoików pamiętajmy by umieścić w nich również kawałki lasek wanilii. Sprawią że będzie jeszcze bardziej aromatyczna.
Przy pasteryzacji pamiętajmy o wyłożeniu spodu garnka bawełnianą ściereczką, a samej wody nalejmy do max 2/3 wysokości słoiczków.
Tak przygotowana cukinia świetnie sprawdza się w deserach, ucieranych ciastach lub sałatkach. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.